بهترین تین کلاینت های بازار کدامند؟

بهترین تین کلاینت های بازار

امروزه قابلیت حمل و نقل دستگاه‌های هوشمند در دنیای فناوری اهمیت ویژه‌ای دارد و این کار با ورود تین کلاینت‌ها راحت‌تر شده است. حمل یک کامپیوتر بزرگ از یک مکان به مکان دیگر تا حدودی چالش برانگیز و دشوار بود. البته جابه جایی آن در یک اتاق یا ساختمان نسبتا آسان است، اما جابجایی آن در مسافت بیشتر به آمادگی بیشتری نیاز خواهد داشت. کامپیوترهای سنتی اغلب بزرگ و سنگین هستند و برای حمل و نقل آن‌ها باید برخی از اجزایشان را جدا کنید تا سبک شوند. هنگام انتقال آن نیز باید مراقب باشید تا از افتادن یا ضربه خوردن جلوگیری شود. به همین دلیل استفاده از کامپیوترهای کوچک به شدت توصیه می‌شود. در این مقاله با این دستگاه‌های کوچک قدرتمند بیشتر آشنا می‌شوید و بهترین تین کلاینت های بازار را به شما معرفی می‌کنیم.

چرا تین کلاینت‌ها باید نسبت به همتایان خود اولویت داشته باشند؟

تین کلاینت یک کامپیوتر جمع و جور با بسیاری از ویژگی‌ها و عملکردهای کامپیوترهای معمولی است. کامپیوتر‌های کوچک می‌توانند یک یا چند پردازنده داشته باشند، چند وظیفه‌ای باشند و بارهای کاری سنگین را پردازش کنند. تین کلاینت‌ها از رایانه‌های شخصی و ورک استیشن‌ها قدرتمندتر هستند، حتی اگر از آن‌ها کوچک‌تر باشند. این کامپیوترهای کوچک در ابتدا برای نرم افزارها و خدمات تجاری که به سرعت و کارایی نیاز دارند، تولید شده‌اند.

هنگامی که فرد به یک کامپیوتر قوی و قابل اعتماد نیاز دارد اما فضای زیادی برای آن ندارد یا می‌خواهد در هزینه برق صرفه جویی کند، تین کلاینت بهترین گزینه برای او محسوب می‌شود. آن‌ها راحت‌تر حمل می‌شوند و در مکان‌های کوچک قرار می‌گیرند زیرا جمع و جورتر از رایانه‌های سنتی هستند. همچنین، آن‌ها انرژی کمتری مصرف می‌کنند که این امر هزینه‌های آب و برق مصرفی را کاهش می‌دهد. تین کلاینت‌ها برای فعالیت‌هایی مانند وبگردی و کنفرانس ویدیویی مناسب هستند. برخی از آن‌ها نیز برای فعالیت‌هایی مانند بازی و ویرایش ویدئو کاربرد دارند. کامپیوترهای کوچک معمولا نسبت به همتایان بزرگ خود ارزان‌تر هستند و این امر آن‌ها را به گزینه‌ای عالی برای خریداران با بودجه محدود تبدیل کرده است. در ادامه لیست کامل برخی از بهترین تین کلاینت های بازار را مشاهده می‌کنید.

انواع تین کلاینت های موجود در بازار

انواع تین کلاینت‌های موجود در بازار

بهترین تین کلاینت های بازار در اشکال و اندازه‌های مختلف در دسترس هستند، از کامپیوترهای استیک تا مدل‌های قوی‌تر. اندازه کامپیوترهای Stick شبیه به درایو USB و بسیار کوچک و قابل حمل هستند. این دستگاه‌ها را می‌توان مستقیما به پورت‌های HDMI یا مانیتور وصل کرد تا به راحتی به فایل‌های ویدیویی یا صوتی دسترسی داشته باشید. برخی مینی کامپیوترها بزرگ‌تر و قدرتمندتر از استیک پی سی‌ها هستند و قدرت پردازش و ظرفیت ذخیره سازی بیشتری را ارائه می‌دهند. آن ها دارای Wi-Fi داخلی و همچنین پورت هایی برای اتصال وسایل جانبی مانند: صفحه کلید، موس، پرینتر و غیره هستند.

مزیت اصلی استفاده از تین کلاینت قابلیت حمل و راحتی آن‌هاست. این دستگاه‎ های کوچک نه تنها روی هر میز یا سطحی با فضای کافی قرار می‌گیرند، بلکه فرآیند راه‌اندازی آن‌ها نیز آسان است و به سخت‌افزار اضافی یا تنظیمات پیچیده نیاز ندارد. اندازه کوچک همچنین به شما این امکان را می‌دهد که دستگاه خود را بدون نگرانی در سفرها یا مکان‌های دیگر با خود حمل کنید. علاوه بر این، مصرف کم انرژی مینی کامپیوترها را به گزینه‌ای عالی برای صرفه جویی تبدیل می‌کند.

بهترین تین کلاینت های بازار

مینی کامپیوترها نسبت به کامپیوترهای سنتی چندین مزیت دارند. آن‌ها به دلیل مصرف انرژی کم بسیار کارآمد هستند و با اندازه کوچک قابلیت حمل آن‌ها بسیار آسان خواهد بود. تین کلاینت‌ها به دلیل ابعادی که دارند فضای زیادی را روی میز اشغال نمی‌کنند. همچنین این قابلیت را دارند که به همراه براکت در پشت مانیتور نصب شوند. موارد استفاده از بهترین تین کلاینت های بازار به نیازهای شما بستگی دارد. در ادامه برخی از آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

تین کلاینت i3-5005U هیستو  

یکی از بهترین تین کلاینت های بازار مینی کامپیوتر 5005U HYSTOU است. وجود قطعات مکانیکی در دستگاه طول عمر آن را کاهش می‌دهد و بنابراین در تین کلاینت‌ها به دلیل نبودن فن طول عمر مفید دستگاه بیشتر می‌شود. پردازنده موجود در این دستگاه Intel  Corei3-5005U میباشد و از حافظه‌های HDD ،mSATA  و SSD پشتیبانی می‌کند. تمام ویژگی‌هایی که اشاره کردیم این دستگاه را به یکی از بهترین تین کلاینت های بازار تبدیل می‌کند. گفتنی است که تین کلاینت 5005U از سیستم ‌عامل‌های لینوکس و ویندوز 7، 8 و 10 پشتیبانی می‌کند. عملکرد این دستگاه کاملا بی صدا است و خروجی تصویر HDMI و VGA را ارائه می‌دهد.

تین کلاینت  H3-j1900-2C هیستو

از بارزترین ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به دو پورت LAN و دو پورت COM اشاره کرد. طراحی بدون فن این تین کلاینت باعث شده است تا فعالیت آن کاملا بی صدا باشد. از این دستگاه می‌توان در دفاتر ادارات و به عنوان سینمای خانگی استفاده کرد. حافظه داخلی قابل پشتیبانی این تین کلاینت mSATA, SSD,HDD می‌باشد و قابلیت پشتیبانی از سیستم‌عامل‌های ویندوز و لینوکس را دارد. علاوه بر این از دو خروجی تصویر HDMI و VGA نیز پشتیبانی می‌کند. دو پورت USB2 و دو پورت USB3 نیز در این دستگاه قابل مشاهده می‌باشد.

مزایای استفاده از مینی کامپیوتر

تین کلاینت +HP t610

تین کلاینت +HP t610 مدل پیشرفته t610 است که توسط شرکت آمریکایی hp به بازار عرضه شده است. اگر به دنبال دستگاهی با تمامی خروجی‌های تصویر هستید، تین کلاینت HP t610+ بهترین گزینه برای شماست. این مینی کامپیوتر دارای پورت‌های VGA، DV و Display است. این دستگاه تنها از حافظه داخلی  sata پشتیبانی می‌کند و قابلیت پشتیبانی از سیستم عامل‌های ویندوز و لینوکس را دارد. از پورت‌های این دستگاه می‌توان به PS2، COM،LPT و AUDIO اشاره کرد. این تین کلاینت‌ توسط یک آداپتور خارجی تغذیه می‌شود و در صورت بروز هرگونه خرابی قطعه به راحتی تعویض خواهد شد. به دلیل این ویژگی‌ها این مینی کامپیوتر در لیست بهترین تین کلاینت های بازار قرار می‌گیرد.

به طور کلی، از تین کلاینت‌ها برای کارهایی مانند وبگردی و بازی‌های سبک استفاده می‌شود. اما اگر برای برنامه‌های فشرده مانند تولید ویدئو یا گیمینگ به قدرت پردازش بیشتری نیاز دارید، می‌توانید مدلی با قدرت بالاتر همراه با کارت‌های گرافیک اختصاصی تهیه کنید. مینی کامپیوترها به دلیل اندازه کوچک و مصرف انرژی کم برای استفاده در کلاس‌های درس نیز کاربرد زیادی دارند و به راحتی می توانند در طول زمان آموزش جابجا شوند؛ بدون مصرف برق زیاد.

مزایای استفاده از تین کلاینت‌ها

تا کنون دلایل مختلفی را بررسی کرده‌ایم که چرا کاربرد تین کلاینت‌ها از کامپیوترهای سنتی و لپتاپ‌ها بیشتر است و اینکه بهترین تین کلاینت های بازار کدامند. اول اندازه آن‌هاست که این ویژگی در نام “mini” قابل پیش بینی است. تین کلاینت به دلیل بدنه کوچکش بسیار قابل حمل و سبک است و برای صرفه جویی در فضا می‌توان از آن استفاده کرد. اندازه کوچک به این معنی است که آن‌ها در مقایسه با رایانه‌های رومیزی و لپ تاپ‌ها مقرون به صرفه‌تر هستند.

بهترین تین کلاینت های بازار تطبیق پذیری بالایی دارند. شما می‌توانید در هر زمان که نیاز دارید قطعات داخلی آن را تغییر دهید. همچنین می‌توانید از صفحه تلویزیون یا مانیتور رایانه به عنوان صفحه نمایش برای آن استفاده کنید. مینی کامپیوترها به خاطر مصرف کم انرژی نیز معروف هستند. شاید این موضوع در خرید شما تاثیری نداشته باشد اما حداقل می‌دانید که تمام تلاش خود را برای نجات سیاره انجام می‌دهید! در عین حال کمی در قبض برق خود نیز صرفه جویی می‌کنید. همانطور که گفتیم تین کلاینت انرژی کمتری مصرف می‌کند و بنابراین نیازی به خنک کننده ندارد و این بدان معناست که بسیاری از مینی کامپیوترها نیازی به فن ندارند.

نتیجه گیری

تین کلاینت یک جایگزین عالی برای کامپیوترهای سنتی است. این کامپیوترهای کوچک با قدرت، قابل حمل و مقرون به صرفه یک انتخاب عالی برای هر کاربری محسوب می‌شود! امروزه بهترین تین کلاینت های بازار بسیار جذاب‌تر از گذشته هستند. درست است که این تین کلاینت‌ها آنقدر قدرتمند نیستند، اما بسیار سریع و قابل حمل می‌باشند و برای انجام کارهای روزمره مفیدند. تصمیم با شماست! اگر قصد خرید مینی کامپیوتر دارید یا به دنبال ارتقا سیستم کامپیوتری فعلی خود هستید، می‌توانید هر آنچه را که نیاز دارید در فروشگاه رهاکو پیدا کنید. و فراموش نکنید، ما مقالات زیادی در مورد تین کلاینت داریم که می‌توانید در وبلاگ رهاکو بخوانید.

دانلود PDF مقاله بهترین تین کلاینت های بازار

ثبت امتیاز post
یک نظر برای "بهترین تین کلاینت های بازار کدامند؟" ارسال شده
  1. سمیرا گفت:

    با تشکر از مطلب مفیدتون
    فقط بفرمایید تین کلاینت های ساخت ایران هم به همین کیفیت هستند؟ لطفا یک کامپیوترمال معروف در زمینه فروش آل این وان و سخت افزار هم معرفی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *