راهنمای خرید آل این وان یا کامپیوتر همه کاره

خرید آل این وان

در گذشته بزرگی کامپیوترها به اندازه یک اتاق بود! صنعت کامپیوتر در دهه‌های بعد به سرعت پیشرفت کرد و حالا در قرن بیست و یکم دیگر به فضای زیادی برای قرار دادن کامپیوتر شخصی خود نیاز نداریم. کامپیوترهای آل این وان یا همه کاره از لحاظ ویژگی و عملکرد درست مانند سیستم‌های کامپیوتری معمولی هستند. تنها تفاوت میان آل این وان و کامپیوترهای سنتی در تعداد قطعات داخلی آن‌هاست. نمایشگر و دیگر اجزای آل این وان در یک بسته واحد عرضه می‌شوند. اگر قدرت کامپیوتر و راحتی لپتاپ را در کنار هم می‌خواهید، کامپیوترهای آل این وان گزینه‌ای عالی برای شما هستند.
چه به یک سیستم پرقدرت برای استفاده حرفه‌ای نیاز داشته باشید یا یک کامپیوتر معمولی. در آل این وان مانیتور و تمام اجزای کامپیوتری در یک دستگاه واحد ترکیب می‌شوند و در این حالت نیاز به کابل‌های متعدد از بین می‌رود. اما آیا خرید آل این وان برای سازمان شما مناسب است؟ در این مقاله به بررسی این دستگاه‌های محبوب می‌پردازیم.

کامپیوتر آل این وان (AIO) چیست؟

در گذشته اندازه نمایشگرها بسیار بزرگ بود و سیستم‌های کامپیوتری از سه جزء کلیدی تشکیل شده بودند: مانیتور، کیس و دستگاه‌های جانبی. با کاهش اندازه مانیتورها و ادغام بازارهای کامپیوتری IBM و اپل، شرکت‌های کامپیوتری کیس‌ و مانیتور را با هم ادغام کردند تا یک دستگاه همه کاره ایجاد کنند. البته اولین سیستم‌های کامپیوتری آل این وان هنوز هم بزرگ بودند و هزینه بیشتری نسبت به کامپیوتر‌های معمولی داشتند. در حال حاضر با ظهور نمایشگرهای LCD و قطعات موبایلی کوچک و قدرتمند، اندازه آل این وان‌ها به طور چشمگیری کاهش یافته است. اجزای این سیستم به راحتی در پشت پنل LCD یا در پایه نمایشگر قرار گرفته‌اند.

تفاوت بین آل این وان و کامپیوتر چیست؟

کامپیوترهای آل این وان و کامپیوترهای معمولی را می‌توان از لحاظ قیمت، طراحی و عملکرد مقایسه کرد. کامپیوترهای all in one یکی از مدل‌های کامپیوتری در دنیای فناوری هستند. آن‌ها هنوز هم همان عملکرد را ارائه می‌دهند و تنها تفاوت آن‌ها با کامپیوترها در تعداد قطعات آن‌هاست. این کامپیوترها یک کیس و صفحه نمایش دارند که با هم در یک محفظه ادغام شده‌اند. این ادغام به سیستم آل این وان ظاهر کوچک‌تری می‌دهد.
کامپیوتر AIO همه قطعات لازم را در خود جای داده است. بنابراین با خرید آل این وان همه قطعات از جمله پردازنده، حافظه، کارت گرافیک و مانیتور را با هم در یک دستگاه دریافت می‌کنید. از سوی دیگر، سایر کامپیوترهای رومیزی نیز از یک پردازنده، حافظه، کارت گرافیک و سایر قطعات تشکیل شده‌اند و علاوه بر این، مانیتور، صفحه کلید و ماوس آن‌ها باید به صورت جداگانه تهیه شوند.

قیمت کامپیوتر آل این وان

بررسی خرید آل این وان و کامپیوتر رومیزی: قیمت

  • سیستم‌های کامپیوتری معمولی از لحاظ خرید قطعات جانبی انعطاف پذیری بیشتری را ارائه می‌دهند
  • تعمیر کامپیوترهای AIO تقریبا پرهزینه‌ است

خرید کامپیوترهای رومیزی انعطاف‌پذیرتر و مقرون به صرفه‌تر از کامپیوترهای AiO است. یعنی شما به راحتی می‌توانید کامپیوتر خود را ارتقا دهید، بدون اینکه یک دستگاه جدید بخرید. تعمیر کامپیوترهای رومیزی مقرون به صرفه‌تر است. و باز کردن آن‌ها و رفع مولفه‌ای که باعث مشکل شده است هزینه کمتری دارد. از سویی دیگر، با خرید آل این وان گزینه‌های زیادی ندارید. از آنجایی که AIOها به عنوان یک پکیج کامل ارائه می‌شوند، انعطاف پذیری کمی از نظر سفارشی سازی و ارتقاء دارند. بنابراین، زمانی که اجزای داخلی آن خراب شوند باید دستگاه را به طور کلی تعویض کنید.

بررسی خرید آل این وان و کامپیوتر رومیزی: طراحی

  • کامپیوترهای AIO طراحی بهتری دارند و فضای کمتری را اشغال می‌کنند.
  • با خرید AIO دیگر به تجهیزات اضافی نیازی ندارید
  • حمل و جابجایی کامپیوترهای رومیزی سخت است اما به راحتی قابل تنظیم هستند

همانطور که گفتیم، آل این وان تمام قطعات را در یک بدنه کوچک بسته بندی می‌کند و به اندازه رایانه رومیزی فضای زیادی را اشغال نمی‌کند. سیستم‌های معمولی نه تنها بزرگ‌تر هستند، بلکه اجزای مختلف آن فضای بیشتری را نیز اشغال می‌کنند. البته شاید بتوانید یک کامپیوتر نسبتا کوچک پیدا کنید، اما همچنان باید فضایی را به سایر لوازم جانبی آن اختصاص دهید. بدنه کامپیوتر آل این وان باریک‌تر و جذاب‌تر از کامپیوترهای معمولی است. هرچند این بدان معنا نیست که کامپیوترهای رومیزی از نظر ظاهری ناخوشایند هستند. در واقع، مدل‌های مدرن این کامپیوترها به نورپردازی جذاب RGB مجهز هستند که زیبایی آن‌ها را دوچندان می‌کند. اما اگر به ظاهر اهمیت می‌دهید، خرید آل این وان بهترین گزینه است.

از آنجایی که با خرید آل این وان همه چیز را در یک بسته واحد دریافت می‌کنید، دیگر نیازی نیست که وقت و انرژی خود را صرف جستجو و خرید لوازم جانبی کنید. اگرچه کامپیوتر‌های آل این وان قابل حمل نیستند، اما همچنان می‌توانند به مراتب راحت‌تر از سایر کامپیوترهای رومیزی جابجا شوند. جابجایی کامپیوترهای معمولی کمی دردسرساز خواهد بود و جمع آوری تجهیزات جانبی، سیم‌ها و کابل‌های آن‌ کار آسانی نیست. از این رو، کامپیوترهای سنتی بیشتر برای استفاده در فضای کاری محدود می‌شوند. همانطور که قبلا ذکر شد، این کامپیوترها به راحتی قابل تنظیم هستند و باز کردن اجزای داخلی آن بسیار ساده است. این ویژگی می‌تواند هنگام ارتقاء دستگاه بسیار مفید باشد. شما به سادگی می‌توانید یک قطعه خاص را با جدیدترین نسخه آن جایگزین کنید.

نکات خرید ALL IN ONE

بررسی خرید آل این وان و کامپیوتر رومیزی: عملکرد

  • قدرت پردازش بستگی به مدل دستگاه شما دارد
  • راه اندازی AIO آسان‌تر است و اغلب نمایشگرهای لمسی دارند

از نظر عملکرد، هم آل این وان‌ها و هم انواع دیگر رایانه‌های رومیزی بسته به مدلشان می‌توانند قدرتمند باشند یا نباشند. برخی از کامپیوترهای آل این وان یک تراشه پردازنده بسیار قدرتمند به نام M1 دارند. که برای کارهای گرافیکی فشرده مانند ویرایش ویدیو و طراحی گرافیک سه بعدی عمل می‌کنند. از این رو در نهایت عملکرد این کامپیوترها به قدرت پردازش و گرافیک مدلی که شما انتخاب می‌کنید، بستگی دارد.

بررسی خرید آل این وان و کامپیوتر رومیزی: قابلیت ارتقا

  • کامپیوترهای رومیزی راحت‌تر آپدیت می‌شوند
  • آل این وان گزینه‌ای برای ارتقاء داخلی ندارند

فناوری دائما در حال پیشرفت است و با انتشار نسخه‌های جدیدتر منطقی است که از شر اجزای منسوخ خلاص شوید. ارتقاء رایانه‌های AIO در مقایسه با رایانه‌های رومیزی کمی سخت‌تر است. همانطور که قبلا ذکر شد، کامیپوترهای رومیزی به راحتی باز می‌شوند و ارتقاء آن‌ها آسان‌تر است. شما به سادگی می‌توانید یک کارت گرافیک را بردارید و دیگری را به جای آن نصب کنید. باز کردن آل این وان‌ها بسیار دشوارتر است و در بیشتر موارد به هیچ وجه به کاربر اجازه باز کردن را نمی‌دهند. با این حال، راه اندازی آل این وان بسیار ساده‌تر است و این سیستم با ارائه گزینه plug-and-play به راحتی قابل استفاده خواهد بود. کامپیوترهای آل این وان به نمایشگرهای درجه یک مجهز هستند که رنگ‌های باکیفیت و تصاویر واضحی را ارائه می‌دهند. تمام این قابلیت‌ها آل این وان را به گزینه‌ای عالی برای نیازهای هنری و طراحی شما تبدیل می‌کند.

نتیجه گیری

بسیاری از شرکت‌ها طراحی را در اولویت قرار می‌دهند تا به فضای کاری خود نظم ببخشند و بهره وری را افزایش دهند. این نظم و طراحی می‌تواند بر روحیه کارکنان تاثیر مثبتی داشته باشد. به همین دلیل است که ما یک جایگزین محاسباتی منحصر به فرد برای مدرنیزه کردن فضاهای کاری سازمان‌ها ارائه می‌دهیم. جایگزینی کیس‌های رومیزی قدیمی‌ و پرمصرف با کامپیوترهای آل این وان تنها یکی از راه‌های بازیابی فضای از دست رفته و کمک به زیباسازی محل کار شماست. با خرید آل این وان ویژگی‌های خارق‌العاده‌ای مانند صفحه نمایش لمسی، تصویر واضح، قابلیت حمل آسان، و طراحی عالی را دریافت می‌کنید؛ دقیقا همان چیزی که منتظرش بودید.

دانلود pdf مقاله خرید آل این وان

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *