ترفندهای آیفون: 11 ترفند مخفی آیفون که تجربه کاربری شما را تغییر می‌دهد

ترفندهای آیفون

آیا می‌دانید گوشی آیفونی که در دست شماست چه قابلیت‌های مخفی دارد؟ آیفون ویژگی‌های هوشمندی دارد که حتی کاربران سخت افزار آن نیز هرگز آن‌ها را پیدا نخواهند کرد. گوشی‌های آیفون قابلیت‌های ویژه‌ای هم دارند که شاید در هیچ دستگاه اندرویدی آن‌ها را پیدا نکنید. در ادامه ترفندهای آیفون را به شما معرفی می‌کنیم. این ویژگی ها بیشتر در آیفون های جدیدتر مانند آیفون 14 و آیفون 15 یافت می‌شوند.

1. متن را از تصاویر کپی کنید

اگر آیفون XS یا جدیدتر دارید، از ویژگی جالبی به نام Live Text بهره مند می‌شوید. آیفون می‌تواند متن عکس‌ها و ویدئو را به صورت آنلاین تشخیص دهد؛ یعنی اگر عکسی را با کلمات نوشته شده در آن دانلود می‌کنید، می‌توانید فقط با نگه داشتن انگشت خود روی متن مورد نظر، آن را کپی کرده و در هر برنامه‌ ای که می‌خواهید جای‌گذاری کنید. علاوه بر این، می‌توانید حتی بدون عکس گرفتن متن روی عکس را در موبایل خود دریافت کنید. کافی است دوربین را به سمت متن مورد نظر بگیرید و دکمه Live Text را فشار دهید. این ترفند عالی آیفون برای به اشتراک گذاشتن رمز وای فای نیز به کار می آید.

2. اسکن مدارک؛ یکی از ترفندهای آیفون

دوربین آیفون می‌تواند به عنوان یک اسکنر اختصاصی برای مدارک مورد نیاز شما استفاده شود. این کار را می‌توانید از طریق برنامه دوربین انجام دهید، اما اگر می‌خواهید یک مدرک را ذخیره کنید، همانطور که اپل توصیه می‌کند، استفاده از Notes آسان‌تر است. برای شروع یک یادداشت جدید روی نماد دوربین ضربه بزنید و به سندی که می خواهید اسکن کنید اشاره نمایید. برای دسترسی آسان در برنامه Notes شما ذخیره می‌شود.

ترفند آیفون

  1. سوژه را از پس زمینه عکس بردارید

آیا می‌دانستید با نگه داشتن روی عکس‌ها می‌توانید افراد، حیوانات خانگی و اشیاء را کپی کنید تا در جای دیگری جایگزین نمایید؟ شما می‌توانید پس‌ زمینه تصاویر را حذف کرده و آن‌ها را در یادداشت‌ها یا برنامه‌های پیام ‌رسان برای دیگران ارسال کنید!

  1. صفحه کلید خود را به صفحه نمایش تبدیل کنید

یکی دیگر از ترفندهای آیفون صفحه ‌کلید عالی آن است اما افراد ممکن است در ویرایش خطاهای املایی کمی سردرگم شوند. شاید نتوانید کلمه مدنظرتان را به راحتی ویرایش کنید اما راهی برای ویرایش دقیق متن‌ها وجود دارد. فقط دکمه فاصله یا space را نگه دارید و آن را به نقطه‌ای که می‌خواهید ویرایش کنید، بکشید.

  1. لوگوی اپل خود را دکمه کنید

آیا می‌خواهید دکمه‌های بیشتری در آیفون خود داشته باشید؟ اگر آیفون 8 یا جدیدتر دارید، می‌توانید از قابلیتی به نام «Back Tap» استفاده کنید.

در تنظیمات دسترس ‌پذیری یا Accessibility می‌توانید پشت تلفن خود را به یک دکمه اضافی تبدیل کنید و کارهایی مانند باز کردن مرکز کنترل، بی‌ صدا کردن تلفن یا فعال کردن چراغ قوه را از این طریق انجام دهید. برای فعال کردن این قابلیت به Settings بروید و سپس Accessibility و Touch را باز کنید. روی Back Tap ضربه بزنید و آن را مطابق میل خود تنظیم کنید.

  1. از آیفون بخواهید به صداها گوش دهد

یکی دیگر از ترفندهای آیفون قابلیت تشخیص صداست. این ویژگی برای کسانی است که مشکلات شنوایی دارند. اگر می‌خواهید میکروفون آیفون به محرک‌های خاصی مانند گریه کودک، زنگ در، پارس سگ یا آژیر گوش دهد، می‌توانید آن را مطابق میل خود تنظیم کنید. در این صورت آیفون هنگام شنیدن این صداها نوتیف ارسال می‌کند. برای تنظیم این قابلیت کافیست در تنظیمات به قسمت Accessibility و سپس Sound Recognition بروید.

  1. برای آهنگ اسم انتخاب کنید

آیا می‌دانستید که آیفون شما می‌تواند موسیقی را تشخیص دهد و اگر به آن اجازه گوش دادن بدهید، آهنگ‌ها را نام‌گذاری ‌کند؟ یکی از کاربردی‌ترین ترفندهای آیفون همین است. همه این‌ها به لطف اپل است که برنامه تشخیص موسیقی Shazam را در سال 2018 خریداری کرد و اکنون این برنامه مستقیما در iOS ادغام شده است. ساده‌ترین راه از طریق سیری است: به سادگی بگویید “Hey Siri، این چه آهنگی است؟ اگر نمی‌خواهید از دستیار مجازی اپل استفاده کنید، می‌توانید میانبر Shazam را به Control Center اضافه کنید و سپس منو را با کشیدن از سمت راست بالای صفحه به پایین ببینید. فقط کافی است به تنظیمات، سپس Control Center بروید و روی دکمه Add در کنار Music Recognition کلیک کنید.

  1. آیفون به عنوان وب کم باکیفیت

وب‌کم‌های مختلف دسکتاپ و لپ‌تاپ مک اپل بد نیستند، اما نمی‌توانند با دوربین اختصاصی گوشی هوشمند رقابت کنند. به طور عالی، اپل با قابلیتی به نام Continuity Camera به شما امکان می‌دهد از آیفون خود به عنوان یک وب کم اختصاصی برای مک استفاده کنید. این قابلیت بسیار انعطاف پذیرتر از یک وب کم معمولی با کیفیت بهتر و توانایی نمایش چهره شما در حالت عریض است. شما به iOS 16 برای اینکه دستگاه شما از macOS Ventura استفاده کند، نیاز دارید.

  1. مسدود کردن صدای پس ‌زمینه در تماس‌ها

با جدیدترین نسخه سیستم عامل اپل iOS 16.4 آیفون‌های آپدیت شده در پنج سال گذشته می‌توانند از یادگیری ماشین برای از بین بردن نویز پس ‌زمینه میکروفون هنگام تماس تلفنی یا ویدیویی استفاده کنند و صدای شما را برای هر کسی که با او صحبت می‌کنید شفاف ‌کند.

  1. اندازه گیری با LiDAR

اگر از نسخه پرو یا پرو مکس آیفون 12، 13 یا 14 استفاده می‌کنید، یک اسکنر پیشرفته LiDAR در گوشی خود دارید. در واقع، اسکنر یکی از ترفندهای آیفون است به تلفن اجازه می‌دهد فاصله و عمق را اندازه گیری کند. اپلیکیشن Measure اپل امکان اندازه گیری هر چیزی را فراهم می‌کند. کافی است برنامه را باز کنید و دوربین را روی لبه چیزی که می‌خواهید اندازه گیری کنید قرار دهید. روی آیکون “plus” ضربه بزنید، سپس دوربین خود را در انتهای دیگر اندازه گیری حرکت دهید و دوباره روی آن ضربه بزنید. به همین ترتیب طول روی صفحه نمایش داده می‌شود.

ویژگی های گوشی آیفون

  1. باز کردن قفل گوشی با صدا

وارد کردن الگو و پسورد همیشه جوابگو نیست. در برخی شرایط محیطی اثر انگشت و تشخیص چهره کار نمی‌کند. چیزی که اینجا نیاز داریم باز کردن قفل گوشی آیفون با فرمان صوتی است. با این ترفند می‌توانید برای گوشی فرمان تعریف کرده و با صدا قفل را باز کنید. برای استفاده از این ترفند آیفون به بخش Audio‌ بروید. سپس Voice Control را روشن کنید و روی گزینه Customize Commands ضربه بزنید. بعد از آن روی Create New Command کلیک کنید و چیزی بنویسید. گزینه Action را بزنید و Run Custom Gesture را در آیفون انتخاب کنید. روی ذخیره در سمت راست بالا ضربه بزنید. بعد New Command را لمس کرده و دکمه ذخیره را انتخاب کنید. حالا کلمه‌ای که تایپ کرده‌اید را بگویید تا به عنوان رمز گوشی تنظیم شود.

نتیجه گیری

همانطور که می‌بینید دانستن نکات و ترفندهای آیفون تجربه کاربری شما را تا حد زیادی بهبود می‌دهد. با استفاده از این تکنیک‌های ارزشمند می‌توانید کارایی را به حداکثر برسانید و گوشی آیفون را مطابق با نیازهای خود شخصی ‌سازی کنید. از آنجایی که تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت است، با جدیدترین ویژگی‌ها و ترفندهای آیفون در وقت خودتان صرفه ‌جویی کنید.

ثبت امتیاز post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *