مروری بر قابلیت های جدید اینستاگرام

قابلیت های جدید اینستاگرام

اینستاگرام به عنوان یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی در جهان، با توسعه مداوم و ارائه قابلیت‌های جدید، توانسته است مخاطبان خود را به خود جلب کند. اینستاگرام به عنوان یکی از پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی به سرعت در حال تکامل است. به یاد دارید زمانی که تنها کاری که می توانستید در اینستاگرام انجام دهید به اشتراک گذاشتن تصاویر غذایتان بود؟ اکنون در این شبکه اجتماعی می‌توانید همه کار انجام دهید. در این مقاله همه چیزهایی که باید در مورد قابلیت های جدید اینستاگرام بدانید را به شما می‌گوییم.

کانال‌های برودکست، یکی از قابلیت های جدید اینستاگرام

این یکی از محبوب‌ترین ویژگی‌های جدید اینستاگرام در بین سازندگان و صاحبان برند است. کانال‌های برودکست که در فوریه ۲۰۲۳ معرفی شدند به شما فرصت می‌دهند تا به ‌روز رسانی‌های انبوه را برای دنبال ‌کنندگان خود ارسال کنید. ایجاد یک کانال برودکست به شما امکان می دهد متن، عکس، فیلم، یادداشت صوتی و حتی نظرسنجی را برای دنبال کنندگان خود که عضو کانال هستند ارسال کنید. کانال‌های پخش روشی منحصر به فرد برای اشتراک‌ گذاری هشدارها و اخبار شرکت ارائه می‌دهند و حس ارتباط عمیق‌تری را بین شما و دنبال‌ کنندگانتان تقویت می‌کنند. نحوه ایجاد کانال برودکست اینستاگرام به شرح زیر است.

روی نماد پیام در سمت راست بالای اینستاگرام ضربه بزنید. روی نماد پیام جدید در بالا سمت راست ضربه بزنید. سپس گزینه “ایجاد کانال برودکست” را انتخاب کنید. از اینجا می‌توانید نام کانال را وارد کنید، مخاطب را انتخاب کنید، تاریخ پایان را مشخص کنید و انتخاب کنید که آیا کانالتان در پروفایلتان نمایش داده شود یا نه. پس از انتخاب تنظیمات، روی «ایجاد کانال پخش» در پایین ضربه بزنید. مخاطبان منتخب شما با دریافت دعوت نامه، به کانال می پیوندند.

پست‌های همکاری

یکی از قابلیت های جدید اینستاگرام پست های همکاری می‌باشد که البته ویژگی جدیدی نیست. اینستاگرام در سال 2021 این قابلیت را معرفی کرد تا دو حساب کاربری یک پشت مشترک را به اشتراک بگذارند. اما اکنون این ویژگی برای کلیه کاربران باز شده است تا بتوانید حداکثر سه همکار را برای ایجاد یک پست دعوت کنید. نکته جالب در مورد این ویژگی این است که محتوای شما در فیدهای همکاران شما نیز ظاهر می شود. پست همچنین در پروفایل مشارکت‌کنندگان قابل مشاهده خواهد بود و کاربران به تمام تعاملات روی پست توسط دسترسی خواهند داشت.

نحوه ایجاد Collab posts در اینستاگرام

روی نماد Create (+) در پایین برنامه اینستاگرام ضربه بزنید و عکس یا حلقه مورد نظر برای آپلود را انتخاب کنید. در صفحه ویرایش نهایی قبل از پست کردن، روی «تگ افراد» و سپس «دعوت از همکاران» ضربه بزنید. کاربرانی را که می خواهید با آن‌ها شریک شوید جستجو کنید و برای انتخاب روی نام آن‌ها ضربه بزنید. سپس روی گزینه «انجام شد» در بالا سمت راست ضربه بزنید. فراموش نکنید که قبل از پست کردن، کپشن مورد نظر خود را بنویسید و لوکیشن موارد دیگر را اضافه کنید. وقتی پست آماده شد، روی Share کلیک کنید. همکاران شما دعوتنامه ای برای پیوستن به پست دریافت خواهند کرد. هنگامی که آن‌ها دعوت را پذیرفتند، پست در فیدها نمایش داده می‌شود.

تیک آبی بگیرید

اگرچه ویژگی در دسته بندی قابلیت های جدید اینستاگرام قرار نمی‌گیرد، اما تغییر بزرگی برای برندها و سازندگانی است که از این پلتفرم استفاده می‌کنند. بنابراین فکر کردم ارزشش را دارد که آن را در اینجا قرار دهم. مطمئنا تایید شدن در اینستاگرام و تیک آبی کوچک چیز جدیدی نیست، اما متا یک راه کاملا جدید برای دریافت آن معرفی کرده است. با معرفی Meta Verified در سال 2023، حساب‌های کاربری دیگر لازم نیست حتما به یک شخصیت برجسته متعلق باشند تا تیک آبی مورد نظر را دریافت کنند. مشترکین می‌توانند برای تایید شدن در اینستاگرام (و اپلیکیشن فیسبوک) ماهانه هزینه‌ای بپردازند. آن‌ها همچنین به برخی از ویژگی‌های ممتاز مانند پشتیبانی و حفاظت از حساب و هشتگ‌های شخصی ‌شده دسترسی خواهند داشت.

نحوه ثبت نام برای Meta Verified در اینستاگرام:

برای استفاده از یکی از قابلیت های جدید اینستاگرام در مرحله اول با ضربه زدن روی عکس نمایه خود در سمت راست پایین برنامه به پروفایل اینستاگرام خود بروید. روی منوی سه خط بالا سمت راست ضربه بزنید. “Meta Verified” را انتخاب کنید. توضیح را بخوانید، سپس روی «بعدی» ضربه بزنید. حساب‌ متایی که می‌خواهید تایید شود را انتخاب کنید. از اینجا به بعد، هزینه اشتراک ماهانه از حساب شما کسر می‌شود مگر اینکه اشتراک را لغو کنید. ممکن است تا 48 ساعت طول بکشد تا تیک آبی شما ظاهر شود.

موسیقی روی پست و استوری کاروسل

چند ماهی است که امکان افزودن موسیقی به پست‌های اینستاگرام وجود دارد، اما اینستاگرام اخیرا این ویژگی را برای پست‌های کاروسل یا اسلایدی نیز عرضه کرده است. از میان قابلیت های جدید اینستاگرام بیایید با هم نحوه اضافه کردن موسیقی را یاد بگیریم. همانطور که پست معمولی ایجاد می‌کنید، روی نماد Create (+) در پایین برنامه اینستاگرام ضربه بزنید. روی نماد carousels درست در زیر پیش ‌نمایش عکس خود، در سمت راست ضربه بزنید. تمام عکس‌هایی را که می‌خواهید در پس خود قرار دهید را انتخاب کنید، سپس روی گزینه «بعدی» در سمت راست بالای برنامه ضربه بزنید. فیلترهای مورد نظر خود را انتخاب کنید، سپس دوباره روی «بعدی» ضربه بزنید.

اکنون در صفحه ویرایش نهایی هستید، جایی که می توانید آهنگ مورد نظر خود را با ضربه زدن روی «افزودن موسیقی» به پست خود اضافه کنید. در لیست اسکرول کنید یا آهنگ مورد نظر خود را جستجو کنید، سپس برای انتخاب روی آن ضربه بزنید. برای تعیین مدت زمان پخش آهنگ، روی نماد “30” ضربه بزنید. نوار صوتی را در پایین سمت چپ یا راست بکشید تا قسمتی از آهنگی را که می‌خواهید انتخاب شود. سپسروی «انجام شد» ضربه بزنید. فراموش نکنید که قبل از پست، کپشن خود را بنویسید، یک لوکیشن اضافه کنید، دوستان خود را تگ کنید و وقتی آماده شدید، روی Share کلیک کنید.  موسیقی کاروسل یکی از قابلیت های جدید اینستاگرام است.

یادداشت

با Notes می‌توانید کپشن خود را به ‌روز رسانی کنید و آن را با افرادی که شما را دنبال می‌کنند به اشتراک بگذارید. یادداشت ها در دسامبر 2023 حذف شدند اما اخیرا به روز شدند تا کاربران بتوانند آهنگ و متن را به اشتراک بگذارند. یادداشت‌های جدید در نواری در بالای صندوق ورودی یا دایرکت فالوورهای شما ظاهر می‌شوند. در ادامه نحوه اشتراک گذاری یادداشت در اینستاگرام آشنا می‌شوید. روی نماد پیام در بالای سمت راست برنامه اینستاگرام خود ضربه بزنید. روی حباب گفتار درست بالای عکس نمایه خود ضربه بزنید. با تایپ کردن در جای مورد نظر، متن را اضافه کنید یا روی نماد موسیقی زیر عکس خود ضربه بزنید و آهنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر بخواهید می‌توانید هم متن و هم موسیقی داشته باشید. برای انتشار روی “اشتراک گذاری” در بالا سمت راست کلیک کنید.

قالب‌های ریل

مطمئنا، ویرایش ویدیو بسیار ساده‌تر از گذشته است، اما کات کردن و تغییر دادن کلیپ‌ها همچنان یک سردرد بزرگ است. یکی از  قابلیت های جدید اینستاگرام ریلز است که برای استفاده از آن باید به صفحه قالب‌های ریل وارد شوید. این ویژگی برای مدتی در این پلتفرم وجود داشته است، اما اینستاگرام اخیرا این فرآیند را به ‌روز رسانی کرده تا استفاده از قالب‌ها را بسیار آسان‌تر کند. این بازی هوشمندانه از اینستاگرام به شما امکان می‌دهد تا به طور موثر اینستاگرام را با استفاده از کلیپ‌ها یا عکس های خود ویرایش کنید. همه ریل‌های اینستاگرام به‌ عنوان الگو در دسترس نیستند. در ریل‌هایی که به عنوان الگو استفاده شوند، دکمه کوچکی را می بینید که می گوید «استفاده از الگو» درست بالای نام سازنده اصلی در سمت چپ برنامه. حال چگونه ریل‌هایی را که می‌توانید به عنوان الگو استفاده کنید را پیدا کنیم؟

روی دکمه ایجاد (+) در برنامه اینستاگرام ضربه بزنید، سپس «REEL» را در پایین صفحه انتخاب کنید. ” Templates” را در بالای صفحه انتخاب کنید. در اینجا، کتابخانه‌ای از ریل ها را می‌بینید و می‌توانید از آن به عنوان الگو برای ویدیوی بعدی خود استفاده کنید. روی ریل انتخابی خود ضربه بزنید، سپس مراحل بعدی را دنبال کنید. همچنین ممکن است الگوهای Reel را که دوست دارید در صفحات Reels یا Explore بیابید، بنابراین مراقب باشید.

نتیجه گیری

از آغاز تاسیس تاکنون، اینستاگرام با معرفی قابلیت‌های نوین و متنوع تجربه کاربری خود را بهبود داده و به یکی از برجسته‌ترین شبکه‌های اجتماعی جهان تبدیل شده است. قابلیت های جدید اینستاگرام نه تنها تنوع در محتوا و ارتباطات را افزایش داده‌اند بلکه اینستاگرام را به یک وسیله کامل برای انتقال تجربیات و اطلاعات کاربران تبدیل کرده‌اند.

ثبت امتیاز post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *