آموزش کم کردن حجم عکس بدون افت کیفیت

کم کردن حجم عکس

بسیاری از مواقع لازم است در حین حفظ کیفیت عکس، حجم آن کمتر شود اما خب چگونه این کار را انجام دهید. کم کردن حجم عکس برای وب مستران از اهمیت بالایی برخوردار است. تصاویر گاهی اوقات بسیار گویاتر از بیان هزاران کلمه است.
به همین دلیل میزان استفاده و محبوبیت آن‌ها در دنیای وب افزایش یافته است. این روزها تب استفاده از تصاویر و کارهای گرافیکی به شدت بالا رفته است.
اما استفاده کردن از تصاویر مختلف در صفحات حجم پیج ما را بالا می‌برد درنتیجه لازم است تا هر تصویر با حداقل حجم ممکن استفاده شود. این کار تنها با چند فرمول ساده قابل دست‌یابی است.
در ادامه مقاله به بررسی انواع عکس‌ها و فرمت آن‌ها و روش‌های کم کردن حجم عکس بدون افت کیفیت می‌پردازیم با ما همراه باشید.

انواع عکس‌ها را بیشتر بشناسیم

تصاویر یا به صورت برداری و یا به صورت پیکسلی هستند.
پیکسلی: از به هم پیوستن نقاط ریز در کنار هم تشکیل شده‌اند.
تصویر برداری: در این نوع تصاویر خطوط در کنار یکدیگر بردار را تشکیل می دهند و اطلاعات مربوط به تصاویر درون آن‎‌ها قرار می‌‎گیرد.
از هریک از این تصاویر در جای مخصوص به خود استفاده می‌شود و هریک کاربردهای مخصوص به خود را دارد.

رایج ترین فرمت‌های عکس‌ شامل موارد زیر است

JPG ،GIF،PNG از جمله رایج ترین نوع فرمت‌ها هستند. تصاویری که دارای فرمت PNG هستند بسیار باکیفیت می‌باشند.
تصاویر با فرمت JPG را می‌توان به مقدار زیادی فشرده‌سازی کرد در صورتی که کیفیت قابل قبولی نیز خواهند داشت.

چرا کاهش حجم عکس برای وب مستران حائز اهمیت است؟

مهم‌ترین علت برای کم کردن حجم عکس مشکل حافظه است. درسته در این سال‌ها نسبت به گذشته تکنولوژی‌ ذخیره سازی پیشرفت کرده است اما هم‌چنان مشکل کمبود فضا پابرجاست.
استفاده از عکس‌ها با حجم بالا باعث مصرف زیاد پهنای باند و درنتیجه کاهش سرعت لود سایت می‌شود. که در صورت دیر لود شدن سایت کاربران ترجیح می‌دهند از صفحه مورد نظر خارج شوند.
و از طرف دیگر سرعت لود برای موتورهای جست‌وجوگری همانند گوگل یک پارامتر بسیار مهم محسوب می‌شود.

کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت

بدون افت کیفیت حجم تصاویر را کم کنید.

روش‌های بسیاری برای کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت وجود دارد موارد زیر چند نمونه از این روش‌ها می‌باشند.

  1. کم کردن حجم عکس با Paint

پینت تنها با کم کردن ابعاد و پیکسل‌ها می‌تواند در کاهش حجم به شما کمک کند و الگوریتم خاص و یا پیچیده‌ای ندارد. با باز کردن تصویر در پینت و وارد شدن در منوی HOME  و انتخاب گزینه RESIZE  حجم عکس را کم کنید.

  1. کم کردن حجم عکس با فتوشاپ

داخل فتوشاپ عکس مورد نظر خود را وارد نمایید و سپس به هنگام ذخیره عکس با گرفتن 4 دکمه Alt +Shift+ Ctrl +S می‌توانید تصاویر را با حداقل حجم ممکن ذخیره نمایید.

  1. کاهش حجم عکس با سایت‌های آنلاین

سایت‌های آنلاین بسیاری وجود دارند که با کاربری بسیار آسان می‌توانید به راحتی حجم تصاویر خود را کم نموده و فایل تصاویر را به راحتی با حفظ کیفیت و حجم کمتر دانلود نمایید. از جمله این سایت‌ها می‌توان به TINY PNG و OPTIOMIZILLA و compressor.io اشاره نمود.

  1. کم کردن حجم عکس با نرم‌افزارهای فشرده‌ساز

در این روش فقط کافی است یکی از نرم‌افزارهای موجود مانند Caesium، Fotosizer و یا موارد مشابه دیگر را بر روی سیستم خود نصب نمایید. و توسط آن حجم تصاویر را مطابق با دستورالعمل‌های موجود کم کنید موارد بالا از جمله راه‌ های کاهش حجم تصاویر است انتخاب با شماست.

فشرده سازی عکس

چرا باید از فشرده سازی عکس ها استفاده کنیم؟

هنگامی که لازم است تصاویر را به صورت آنلاین بارگذاری کنید و یا از طریق ایمیل آن ها را ارسال کنید نیازمند فشرده کردن تصاویر هستید. حتی در اپلیکیشن هایی همانند واتس اپ نیز محدودیت وجود دارد و مانع ارسال تصاویر با اندازه بزرگ می‌شود.
توجه داشته باشید که تصویر شما برای فشرده سازی مطلوب به طور خودکار به JPG تبدیل می‌شود.

نتیجه گیری

همانطور که قطعا شما هم پی بردید به دلیل اهمیت بالای کم کردن حجم عکس ابزارها، نرم افزارها، سایت ها و روش‌های گوناگونی برای این کار در نظر گرفته است. که شما می‌توانید متناسب با خواسته خود از یکی از این روش ها بهره‌مند شوید.
با کم کردن حجم عکس بدون افت کیفیت از طریق یکی از روش های بیان شده عکس‌های خود را با سرعت بالا در شبکه های اجتماعی و صفحات وب خود ارسال کنید.

استفاده آسان با رابط کاربری ساده در انتظار شماست.

دانلود PDF راهنمایی کم کردن حجم عکس

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *