سوالات متداول زیروکلاینت را از ما بپرسید

زیروکلاینت

هر آنچه از زیروکلاینت می خواهید بدانید اینجا پیدا می کنید؟! زیروکلاینت‌ها نسبت به کامپیوترها بسیار پایدارتر هستند. برای استفاده از زیروکلاینت‌ها نیاز به کامپیوترهای بسیار قوی نیست.
زیروکلاینت با سیستمی در حد ویندوز سرور ۲۰۰۳ راحت کار می‌کنند. با توجه به نوع cpu و سخت افزاری که سیستم دارد و تعداد برنامه‌ها باید بررسی شود که چند زیروکلاینت قابلیت اتصال به سرور را دارند؟
جالب است بدانید این دستگاه ها هیچ قطعه مکانیکی ندارند و همین موضوع باعث شده زیروکلاینت‌ها عمر بیشتری را داشته باشند.

و همچنین باعث شده زیروکلاینت‌ها بدون آلودگی صوتی کار کنند و در محیط سازمان یا شرکت مشکلی از بابت صدا نباشد. بیشتر شرکت‌ها مشکلی که دارند در عدم هماهنگی بعضی قطعات در کامپیوتر است.
ولی در زیروکلاینت‌ها به دلیل اینکه در کارخانه سازنده زیروکلاینت این قطعات تست شده این مشکل وجود ندارد. در این مقاله سوالات متداول زیروکلاینت که برای بعضی دوستان به وجود می‌آید را بررسی کرده و پاسخ می‌دهیم.
همانطور که می دانید، زیرو کلاینت‌ها دستگاه‌هایی مبتنی بر سرور هستند. از جمله سوالات و شاید اولین سوالی که برای کاربران عزیز ممکن است به وجود بیاید شامل:

زیرو‌کلاینت‌ها چگونه کار می کنند؟

در جواب باید گفت زیروکلاینت‌ها کلیه پردازش‌هایی که از طریق کاربر انجام می‌شود. مثل یک کارکردن با کیبورد و …. به سرور فرستاده و از سرور دریافت می‌کند.
تمام درخواست‌های کاربر را با یک سرور انجام می‌دهد. فقط نتیجه هر عملیات و پردازشی بروی سرور ذخیره می‌شود.

زیروکلاینت چگونه سبب پایین آمدن ترافیک در شبکه می شود؟

بیشتر فرمان‌ها در زیروکلاینت به سرور ارسال و بعد از ان سرور اطلاعات نمایشگر را ارسال می‌کند، لذا در این حالت پهنای باند بسیار کم شده.
که البته در سری جدید این تکنولوژی تنها تغییرات ارسال می‌شود. و اطلاعاتی که تغییری در آنها وجود ندارد ثابت می‌مانند.
که به این پروتکل DDP می‌گویند که باعث بهینه شدن ۹۰ درصدی پهنا باند نسبت به RDP شده است.

زیروکلاینت-چگونه-با-سرور-مرکزی-ارتباط-برقرار-می_کند؟
زیرو کلاینت برای چه افرادی مناسب نیست؟

کسانی که در سازمان بیشتر از نرم افزارهای بسیار سنگین، مثل نقشه‌کشی‌های سه بعدی و گرافیکی و بازی‌های سه‌بعدی استفاده می‌کنند زیروکلاینت مناسب نیست.
در عوض به دلیل صرفه بالا برای کارکردهای عادی در سازمان‌ها با اختلاف ۷۰ درصدی (عمر طولانی، پشتیبانی نرم افزاری، سخت افزاری، میزان مصرف و….) بسیار کاربردی است.

زیروکلاینت چگونه با سرور مرکزی ارتباط برقرار می‌کند؟

در این ارتباط زیروکلاینت و سرور چندین پروتکل وجود دارد، از جمله RDP که برای شرکت مایکروسافت است. و پروتکل ICA که برای شرکت سیتریکس است.
این پروتکل ها برای ارتباط بین سرور و زیروکلاینت استفاده می‌شوند.

کاهش-ترافیک-شبکه-با-زیروکلاینت

امنیت در زیروکلاینت‌ها چگونه تامین می شود؟

نکته‌ای که اینجا مطرح است این است که سرقت از زیروکلاینت‌ها تقریبا غیرممکن است. این مدیر شبکه است که امکان دسترسی به اطلاعات زیروکلاینت‌هارا می‌دهد.
همچنین از طریق زیروکلاینت امکان اینکه اطلاعات به شبکه وارد شود وجود ندارد. در این صورت هیچ‌گونه ویروس و برنامه مخربی نمی‌تواند ار طریق زیروکلاینت وارد شبکه شود.

ارتقا نرم‌افزاری زیروکلاینت‌ها به چه صورت است؟

بیشتر زیروکلاینت‌ها نیازی به ارتقا ندارند و با ارتقا سرور زیروکلاینت هم ارتقا پیدا می‌کنند. به طور مثال اگر رم سرور را افزایش دهیم رم زیروکلاینت هم به نوعی افزایش پیدا می‌کند.
اگر هم یک نرم‌افزار را بر روی سرور ارتقا دهیم در واقع روی زیروکلاینت هم خوانده می‌شود. یک مزیت خوب زیروکلاینت‌ها این است که در دراز مدت هزینه‌ها را کاهش می‌دهند. با به کار گیری سروری جدید زیروکلاینت‌ها هم به نوعی قدرتمندتر می‌شود.

زیرو-کلاینت-مناسب-چه-افرادی-نیست؟

زیروکلاینت‌ها در کدام قسمت از شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرند؟

اکثر زیروکلاینت‌ها هم به هاب و سوئیچ برای ارتباط وصل هستند و بعد از آن به سرور وصل می‌شوند.

نحوه مدیریت کردن سرور توسط زیروکلاینت چگونه است؟

برای اینکه مدیر شبکه بتواند به کاربران خود سرویس دهد ودرصورت بروز مشکل بتواند مشکلات کاربران را حل کند در حالت عادی باید با صرف زمان خود بین کاربران رفته و مشکلات را بررسی کند.
اما وقتی از سرور و زیروکلاینت استفاده می‌کند این مشکلات حل می‌شود. فقط کافی است مشکلات کاربران را در سرور بررسی نموده و آن را حل کند.
قیمت پایین زیروکلاینت‌ها نسبت به نمونه‌های کامپیوتر باعث شده هزینه‌های سرویس و انرژی به شدت کاهش پیدا کند. زیروکلاینت‌ها بسیار کوچک هستند و همین موضوع باعث می‌شود در محیط کاری نیاز به فضای کمی داشته باشند.

دیگر سوالات متداول زیروکلاینت

در صورتی که با سوالات متداول زیروکلاینت دیگری نیز مواجه شدید، کارشناسان مجرب شرکت دانش بنیان رها به صورت کاملا رایگان در کنار شما هستند.

زیرو کلاینت ها علاوه بر پایین آوردن هزینه های جاری نظیر برق، انرژی آراستگی و زیبایی را نیز برای شما به ارمغان می آورند.

دانلود pdf سوالات متداول زیروکلاینت را از ما بپرسید؟

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *