راهنمای جلوگیری از ردیابی موقعیت مکانی گوگل

ردیابی-موقعیت-مکانی-گوگل

ردیابی موقعیت مکانی گوگل طبق گزارشی که اخیرا ‌در گوگل ارائه شده همیشه امکان پذیر است، حتی هنگامی که خارج از برنامه باشید. در این مقاله نحوه غیر فعال کردن موقعیت مکانی خود را در گوگل، مرحله به مرحله و تصویری بیاموزید.

زیر سوال رفتن حریم خصوصی

بر اساس فرکانسی که هر چند دقیقه یک بار به گوشی شما فرستاده می شود یک تصویر کاملا دقیق از مکان شما، در هر زمانی ارسال می شود. در واقع دکل های تلفن همراه و WIFI از نوعی دستور به نام پینگ برای دیدن مکان شما استفاده می کنند. در سال 2015 ویژگی دیگر Google Map در هر قدم کاربر نهفته می شد. یعنی با استفاده از قدم های شما که در Timeline بایگانی شده، نه تنها قادر به نشان دادن مکان قبلی شماست. بلکه مکان بعدی شما را نیز تشخیص می دهد.

البته لازم است بدانید جدول زمانی هر عکسی که بارگذاری می شود در Google Photo نیز، همگام سازی می شود. اکنون فکر می کنید به عنوان کاربر حس زیر سوال رفتن حریم خصوصی خود را پیدا کرده اید؟
در ادامه با انجام چند مرحله زیر از خدمات ردیابی موقعیت مکانی گوگل به راحتی خارج می شوید. لطفا همچنان تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

غیر فعال کردن خدمات در هر نوع تلفن همراهی

جهت جلوگیری از ردیابی Google بدون توجه به مدل تلفن همراه خود ابتدا به حساب کاربری خود بروید. سپس روی گزینه Activity Controls کلیک کرده و دو سرویس “Web & App Activity و “Location History” را غیر فعال کنید. البته خاموش کردن این سرویس ها مستقیما روی Google Home تاثیر می گذارد.

غیر فعال کردن خدمات در اندروید

در جدیدترین نسخه Google Maps، زمانی که روی گزینه Your Timeline کلیک می کنید از شما می خواهد سابقه مکان خود را روشن کنید. توسط همین گزینه می توانید ردیابی موقعیت مکانی خود را غیر فعال کنید. با مرور چند مرحله زیر می توانید موقعیت مکانی خود را غیر فعال کنید.
1- تنظیمات را انتخاب کنید.
2- از اسکرول بار استفاده کرده تا به گزینه Location برسید.
3- در پنجره Location History یک دکمه رادیویی وجود دارد که در دو حالت ON یا OFF قرار دارد. گزینه OFF را انتخاب کرده و به پنجره قبلی باز گردید.
4- در این پنجره با انتخاب گزینه Location History is on تمام داده های موقعیت مکانی خود را حذف کنید.
5- چک باکس I understand and want to delete را انتخاب کرده و گزینه Delete را فشار دهید.

ردیابی-موقعیت-مکانی-گوگل- مرحله اول
مدیریت تنظیمات تلفن همراه

جهت اطمینان از اینکه Google دیگر داده های مکانی خود را ذخیره نمی کند، باید تنظیمات تلفن را مدیریت کنید. در منوی تنظیمات اصلی تلفن خود، می توانید تنظیمات مکان دستگاه خود را پیدا کنید.
شما توانایی غیرفعال کردن سرویس های ردیابی موقعیت مکانی را برای برنامه های خاص یا غیرفعال کردن همه سرویس های موقعیت مکانی برای کل تلفن همراه خود را دارید.

بسیاری از برنامه ها و سرویس های تلفن شما در این مرحله غیر قابل استفاده هستند. البته می توانید یک شبکه خصوصی امن برای خود ایجاد کنید. تا فعالیت و داده های خود را در خصوصی نگه دارید.
با کلیک کردن روی گزینه Timeline می توانید مکان های اخیری که رفته اید را مشاهده کنید. در بالای تب باز شده روی علامت سه نقطه ضربه بزنید و گزینه Delete The Day‌ را انتخاب کنید.

حذف-یک-روز-از-موقعیت-ردیابی
هم چنین می توانید برای حذف تمامی ردیابی موقعیت خود گزینه:
Settings > Personal Content > Delete All Location History را انتخاب کرده و تاریخچه موقعیت ردیابی را کامل حذف کنید.

ردیابی موقعیت مکانی شما در صورت استفاده از برنامه

گوگل به طور معمول مکان شما را ردیابی می کند. اما می توانید تلفن خود را طوری تنظیم کنید که این اتفاق فقط در صورت استفاده کردن از برنامه ها رخ دهد.
با دنبال کردن Settings > Privacy > Location Services و انتخاب Google Map و یا هر برنامه دیگری با سه گزینه روبرو هستید.
همان طوری که در تصویر می بینید با انتخاب گزینه While Using the App، ردیابی موقعیت مکانی شما تنها در حالتی که از برنامه استفاده می کنید، قابل دسترسی است.

 در-صورت-استفاده-از-برنامه

حذف تاریخچه یک روزه

احتمال اینکه از تکنولوژی موتور جستجوی گوگل برای سرچ های اینترنتی خود استفاده کنید بسیار زیاد است. در این حالت بهتر است مرورگر خود را به Bing یا ِDuckDukeGo تغییر دهید. اما در صورتی که همچنان به استفاده از مرورگر گوگل اصرار دارید، Apple Maps و Google Maps‌ را خاموش نگه دارید. البته در صورت وارد شدن به حساب کاربری خود و انتخاب گزینه Your Timeline می توانید ردیابی موقعیت مکانی خود را در در یک روز حذف کنید.

حذف-تاریخچه-یک-روزه

برای حذف کل سابقه موقعیت مکانی خود تنظیمات را انتخاب کرده و در پنجره باز شده گزینه Delete all Location History را علامت بزنید. یک پنجره باز شده  از شما سوال می‌کند که آیا می خواهید چنین کاری را انجام دهید یا خیر؟ گزینه بله را انتخاب می کنید.

حذف-کامل-ردیابی-موقعیت-مکانی

نتیجه گیری

جالب است بدانید ردیابی موقعیت مکانی گوگل همیشه هم به ضرر کاربر تمام نمی شود. در حال حاضر سرویس گوگل حتی امکان فرستادن لوکیشین به صورت لحظه ای را نیز برای کاربران فراهم کرده است. در این حالت کاربر مورد نظر باید این سرویس در تلفن همراه مورد نظر فعال باشد.

خودت معجزه زندگی خودت باش

 دانلود Pdf عدم ردیابی موقعیت مکانی خود توسط گوگل 

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *