کاربردهای متاورس؛ 5 کاربرد واقعی متاورس در جهان دیجیتال

کاربردهای متاورس

متاورس همان جایی است که دنیای واقعی و دنیای دیجیتال را در کنار هم قرار می‌­دهد. به عنوان یک عنصر تکاملی در حوزه تکنولوژی، متاورس به افراد این امکان را می‌­دهد تا در آواتارهای مختلف با یکدیگر تعامل داشته باشند. خواه در محل کار، دانشگاه، کنسرت، رویدادهای ورزشی یا حتی خرید یک لباس! متاورس با بکارگیری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده فضایی بی‌پایان را برای جوامع مجازی فراهم کرده است.
تغییر یک عامل اجتناب ناپذیر در پیشرفت تکنولوژی است. چه کسی فکر می کرد که فیسبوک محبوب روزی نام خود را به متا تغییر دهد؟ با این حال، همیشه رویدادهای بزرگ در طول زمان درک ما از فناوری را تغییر داده­‌اند.
متاورس نیز یکی از این پدیده­ هاست که توجه علاقمندان دنیای فناوری را به خود جلب کرده است. ممکن است سوالات زیادی درمورد پروژه‌های متاورس در ذهنتان داشته باشید. این که چرا جهان به طور ناگهانی به سوی استفاده از کاربردهای متاورس رفته است، چگونه می‌‎­توانیم وارد متاورس شویم و یا چگونه کسب‌وکارها در صنایع مختلف می‌توانند از متاورس استفاده کنند؟ این مقاله به شما کمک می‌کند تا با کاربردهای متاورس در تکنولوژی آشنا شوید.

استفاده از بلاک چین به صورت پیشرفته

مهم‌ترین عنصر در میان موارد استفاده متاورس، امکان استفاده از بلاک چین به صورت پیشرفته است. فناوری بلاک چین یکی از الزامات اساسی برای متاورس محسوب می­‌شود. جالب اینجاست که بلاکچین می­‌تواند به عنوان ابزاری حیاتی برای متاورس در مقیاس بزرگ و در صنایع مختلف عمل کند. هم چنین، فناوری بلاک چین متاورس می‌­تواند توسعه بازارهای جدید و جذاب NFT یا توکن غیرمثلی را نیز تقویت کند.

با متاورس، شرکت‌ها می‌توانند بازارهای NFT هیجان‌انگیزتر و واقعی‌تری را طراحی کنند که در آن کاربران با سایر افراد حاضر در این فضا تعامل داشته باشند، توکن ها را مشاهده کنند و تصمیمات بهتری برای خرید آن­‌ها بگیرند. از آنجایی که متاورس یک فضای مجازی مشترک را ارائه می­‌دهد، برای زندگی و کار در این واقعیت مجازی به تامین بودجه نیاز خواهید داشت. افراد می توانند با استفاده از بازی‌­های متاورس در بلاکچین نیز معاملاتی انجام دهند. درواقع، پروژه‌های متاورس به عنوان پایه­‌ای برای نسل بعدی بازی­‌های آنلاین مبتنی بر بلاکچین عمل خواهند کرد.

کاربرد و مزایای متاورس

ایجاد چشم اندازهای بازاریابی

مهم‌ترین نکته در میان کاربردهای متاورس، امکان ایجاد فرصت­‌های جدید در حوزه بازاریابی است. شما با ورود به متاورس یک دنیای مجازی به دست می­‌آورید که در آن کاربران با آواتار دیجیتالی مخصوص به خود در فعالیت­‌های مختلف شرکت می­‌کنند. کاربران با خرید زمین در متاورس می‌توانند با دیگر اعضای این پلتفرم معاشرت کنند و یا در فعالیت‌های متفرقه شرکت نمایند.

بسیاری از برندها از این فرصت­‌های بازاریابی در متاورس استفاده کرده‌­اند و سرمایه گذاری‌هایی انجام داده اند. به عنوان مثال: روبلاکس تبلیغات‌هایی را در سراسر پلتفرم های موبایل و کنسول استفاده کرده است. کاربرد متاورس در بازاریابی به وضوح در بازی ها قابل مشاهده است. تبلیغات در متاورس مانند زندگی واقعی است و به خوبی با گیم پلی ترکیب می‌­شود؛ به این معنی که می­‌توانید این تبلیغ ها را در مکان های مناسب و مرتبط مشاهده کنید.

گردشگری مجازی یکی از کاربردهای متاورس

یکی دیگر از پاسخ‌های خوبی که به سوال «کاربرد متاورس چیست؟» داده می‌­شود، گردشگری مجازی است. فناوری متاورس به حدی توسعه یافته است که می‌­توانید سفری لذت بخش را بدون بازدید فیزیکی از مقصد تجربه کنید. متاورس، واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) را برای ایجاد یک محیط دیجیتالی یکپارچه با هم ترکیب می­‌کند. درواقع، یک واقعیت دیجیتال با محتوای خوب، بستری مناسب برای افزایش تخیل مخاطب ایجاد خواهد کرد.
در نتیجه، آن‌ها می‌­توانند موقعیت مکانی را به گون‌ه­ای تجربه کنند که گویی خودشان در­ آنجا حضور دارند. گردشگری مجازی یکی از موارد در حال پیشرفت در متاورس می‌­باشد. با استفاده از این فناوری یک تحول بزرگ را مشاهده خواهید کرد.

ورود به متاورس

ارتباطات واقعی در بستر وب

یکی دیگر از کاربردهای مهم متاورس تسهیل ارتباطات واقعی در بستر وب است. این ارتباطات قابلیت­‌هایی را در برنامه های موبایل و مرورگرهای وب ارائه می‌­دهد. این مورد می تواند رویکردهای مرسوم برای ارتباطات صوتی و تصویری را در دنیای تکنولوژی متحول کند.

با کمک این ارتباطات برای انتقال ارتباط دیگر نیازی به سرورهای واسطه نیست. ارزش ارتباطات همتا به همتا در متاورس می تواند راه های جدیدی را برای ارتباط مستقیم بین مرورگرها باز کند. به طور کلی، متاورس پایه و اساس مطلوبی برای تعریف استانداردهای جدید ارتباطات وب فراهم می­‌کند.

کار و آموزش مجازی

چه کسی فکرش را می کرد که یک بیماری همه­ گیر در جهان دورکاری را افرایش دهد؟ شرکت‌ها در بخش‌های مختلف با تماس‌های اسکایپ، جلسات زوم و برنامه متاورس آشنا شده‌­اند. این ابزارها پشتیبانی رضایت بخشی برای ارتباطات مجازی و دورکاری ارائه کرده‌­اند. با این حال، متاورس چشم اندازهای زیادی برای توسعه یک فضای اداری یا محیط آموزشی به صورت مجازی پیشنهاد می­‌دهد.

شرکت های بزرگی مانند Virtuworx برای ایجاد فضاهای اداری مجازی در متاورس سرمایه گذاری کرده­‌اند. این شرکت ترکیبی از محیط‌های واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی را با آواتارهای دیجیتال ایجاد کرده است که تجربه‌ای سازنده را در محل کار ارائه می‌دهد. با یک ابزار قابل تنظیم، افراد و تیم ها می توانند به رویدادهای مختلف مانند:کنفرانس ها، آموزش مجازی و نمایشگاه های تجاری دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، دانشگاه ها از پلتفرم های آنلاین مختلف برای آموزش دانشجویان استفاده می­‌کنند. شبیه‌سازی‌های VR در متاورس به دانشجویان معماری و پزشکی کمک می­‌کند تا مهارت‌های خود را در این فضا تمرین کنند.

نتیجه گیری

کاربردهای متاورس در کنار مزایای مختلف آن، چشم‌اندازهای مطلوبی را برای آیندگان ارائه می‌کند. از آنجایی که بسیاری از شرکت‌ها به فضای متاورس وارد شده اند، م توانیم شاهد جریان اصلی آن در دنیای امروزمان باشیم. پس بهتر است از امروز خود را برای ورود به دنیای جذاب متاورس آماده کنید.

دانلود pdf کاربردهای متاورس

5/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *