با زیروکلاینت NComputing تجربه‌ای بهتر از یک سیستم کامپیوتری داشته باشید

زیروکلاینت NComputing

زیروکلاینت اصطلاح جدیدی است که به تازگی وارد دنیای فناوری شده است و شرکت‌های تولیدکننده با استفاده از این واژه سعی داشتند خود را از تین کلاینت‌ها متمایز کنند. وقتی از چیزی مانند Google Docs استفاده می‌کنید، از قابلیت‌های رایانش ابری لذت می‌برید. فایل‌ها و برنامه‌های مورد نیاز برای نمایش در فضای ابری اینترنت ذخیره می‌شوند. شما نه می‌دانید و نه برایتان مهم است که آن‌ها دقیقا در کجا قرار دارند. فناوری رایانش ابری و زیروکلاینت بسیار شبیه به هم هستند و اخیرا بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند؛ زیرا افراد همواره به دنبال کمترین هزینه، ساده سازی زیرساخت IT و افزایش امنیت بوده‌اند.
با ورود زیروکلاینت‌ به دنیای فناوری، سازمان‌ها باید با دقت تصمیم بگیرند که کدام دستگاه برای چه سیستم‌عاملی مناسب‌ است. هرکدام از این دستگاه‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند و سازمان‌ها در صورت هرگونه انتخاب اشتباه کارایی خود را از دست می‌دهند. برایان مدن، متخصص ارشد فناوری VMware می‌گوید: “تین کلاینت‌ها ممکن است برای قشر خاصی از کاربران مناسب باشند اما برای برخی دیگر زیروکلاینت بهترین گزینه محسوب می‌شود”. در این مقاله یکی از دستگاه‌های محبوب یعنی زیروکلاینت NComputing را بررسی می‌کنیم و مزایا و کاربردهای آن را شرح می‌دهیم.

چرا زیروکلاینت NComputing

زیروکلاینت‌ها برای دسترسی به داده‌ها و پردازش برنامه‌ها به سرور یا کامپیوتر مرکزی متصل می‌شوند. زیروکلاینت در مقایسه با تین کلاینت یک گام فراتر می‌رود، چرا که فاقد حافظه محلی است، در حالی که تین کلاینت سیستم عامل خود را دارد و تنظیمات را در حافظه خود ذخیره می‌کند. در عوض، زیروکلاینت صرفا به عنوان پایانه‌ای برای ارائه برنامه‌ها و داده‌ها به کاربران نهایی عمل می‌کند و منابع خود را از سرور مرکزی دریافت کرده و به برای کاربر به نمایش می‌گذارد.

کمپانی NComputing به مدت 17 سال راهکار مقرون به صرفه و کاربردی مجازی سازی دسکتاپ را ارائه می‌دهد. NComputing فناوری‌هایی را ارائه می‌کند که قدرت غیرقابل استفاده رایانه‌های قدرتمند امروزی را با پروتکل توسعه کاربر اختصاصی خود به اشتراک می‌گذارد. این شرکت با بیش از 70000 مشتری و 20 میلیون کاربر روزانه در 140 کشور، بزرگ‌ترین شرکت مجازی سازی دسکتاپ در جهان است. این کمپانی به مشتریان بزرگ و کوچک در بازارهای جهانی در حوزه آموزش، مراقبت‌های بهداشتی و غیره خدمات ارائه می‌دهد. شرکت NComputing با فناوری‌های نوآورانه و راهکار مجازی‌سازی دسکتاپ، بازگشت سرمایه بسیار سریعی را برای مشتریان به ارمغان می‌آورد. زیروکلاینت NComputing یک راهکار بی نظیر در زمینه مجازی سازی دسکتاپ محسوب می‌شود که در ادامه بیشتر در مورد آن می‌خوانید.

زیرو کلاینت NComputing

زیروکلاینت NComputing چه ویژگی‌هایی دارد؟

هزینه زیروکلاینت کمتر از کامپیوتر است. تنظیمات، راه اندازی و مدیریت این دستگاه آسان‌تر است و به سرعت بوت می‌شود. این دستگاه فاقد قطعات متحرک می‌باشد و به همین دلیل قابل اطمینان است و پایداری بیشتری ارائه می‌دهد. زیروکلاینت NComputing در مقایسه با رایانه‌های سنتی یا حتی تین کلاینت‌ها انرژی کمتری مصرف می‌کند. این دستگاه توسط کابل اترنت از طریق سوئیچ‌هایPoE  تغذیه شده و هیچ داده‌ای در آن ذخیره نمی‌شود. تصاویر دریافت شده توسط آن عمدتا رمزگذاری شده‌اند، بنابراین از نظر امنیت بهترین گزینه محسوب می‌شوند. هزینه‌ تعمیر و نگهداری این زیروکلاینت‌ها بسیار کمتر از کامپیوترهای معمولی است. زیروکلاینت NComputing عملکردی بی صدا دارد و در برخی موارد علاوه بر اتصال مسی به شبکه، از اتصال فیبر نیز پشتیبانی می‌کند. آن‌ها با بسیاری از پورت‌های رایج مانند DVI، USB و غیره عرضه می‌شوند.

زیروکلاینت چگونه کار می‌کند؟

اساسا، فناوری که زیربنای زیروکلاینت‌ها را تشکیل می‌دهد مبتنی بر معماری VDI است و به همین ترتیب زیرساخت‌ و مدیریت داده‌ها در دیتاسنتر متمرکز می‌شود. بنابراین کاربر در محیط دسکتاپ مجازی، یک دستگاه یا «کلاینت» برای نمایش دسکتاپ خود خواهد داشت. در اینجا زیروکلاینت دستگاهی است بدون حافظه محلی، سیستم عامل یا CPU.
به طور کلی زیروکلاینت‌ NComputing دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌های مورد نیاز کاربران است. آن‌ها از دسترسی به انواع دسکتاپ، VDI ها و ایستگاه‌های کاری پشتیبانی می‌کنند. این زیروکلاینت امن‌ترین دستگاه در مجازی سازی است، چرا که هیچ سیستم عاملی ندارد که در معرض آلوده شدن قرار داشته باشد و داده‌ها روی دستگاه ذخیره نمی‌شوند. به این ترتیب، کاربران نمی‌توانند نرم‌افزارهای غیرمجاز یا مخرب را نصب کنند یا سهوا فایل‌های مهم موجود در سیستم را حذف نمایند.

5 فاکتوری که قبل از خرید زیروکلاینت باید در نظر بگیرید

مدیران هنگام پیاده‌سازی VDI در زیرساخت فناوری اطلاعات باید تصمیم بگیرند که دسکتاپ فیزیکی محیط کار خود را با کدام دستگاه زیروکلاینت جایگزین کنند. در ادامه آنچه که باید قبل از خرید زیروکلاینت برای زیرساخت IT خود در نظر بگیرید را به شما می‌گوییم.

خرید زیروکلاینت

سازگاری

اولین جنبه‌ای که در هنگام خرید زیروکلاینت باید بررسی کنید سازگاری آن است. زیروکلاینت‌هایی که پیاده سازی می‌شوند باید با محیط VDI شما سازگار باشند. به عنوان مثال، اگر از یک محیط Citrix استفاده می‌کنید باید مطمئن باشید که دستگاه شما از Citrix پشتیبانی می‌کند. اگر از محیط Microsoft VDI استفاده می‌کنید باید دستگاه خریداری شده از مایکروسافت پشتیبانی ‌کند.

عملکرد

شما انتظار دارید تجربه VDI با تجربه‌ای که از دسکتاپ داشتید یکسان باشد و می‌خواهید زمان راه اندازی آن در عرض چند ثانیه اتفاق بیفتد، درست مانند کامپیوتر! پردازنده موجود در زیروکلاینت داده‌ها را به طور موثر پردازش می‌کند. امروزه افراد بسیاری در حین کار به مانیتور دوگانه نیاز دارند، بنابراین پشتیبانی از این قابلیت نیز حائز اهمیت است که در زیروکلاینت دیده می‌شود. علاوه بر این، هیچ‌کس از تماشای ویدیوهای پیکسلی لذت نمی‌برد، بنابراین توصیه می‌شود که زیروکلاینت حداکثر از وضوح تصویر 1920 در 1200 پشتیبانی کند تا نیازهای بصری سطح بالا را برآورده کند. زیروکلاینت NComputing تمام این قابلیت‌ها را ارائه می‌دهد.

سادگی

هیچ کس از پیچیدگی لذت نمی‌برد، به خصوص وقتی صحبت از IT در میان باشد؛ این در مورد زیروکلاینت نیز صادق است. مدیریت زیروکلاینت باید ساده باشد تا بتوانید به راحتی دستگاه را راه اندازی و استفاده کنید. با راه اندازی VDI به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری نیز به همراه آن عرضه می‌شود و این آپدیت‌ها تنها با چند کلیک ساده انجام می‌شوند.

مقیاس پذیری

مقیاس پذیری چیزی است که هر شرکتی به آن نیاز دارد. اگر شرکت شما در حال رشد است باید مطمئن شوید که زیرساخت فناوری اطلاعات آن مقیاس پذیر باشد که این شامل زیروکلاینت‌ها نیز می‌شود. این دستگاه‌ها باید در هر جایی از محیط‌های آزمایشی در انواع مقیاس کوچک و بزرگ راه اندازی شوند. دستگاه‌ها همچنین باید از سرعت‌های مختلف شبکه پشتیبانی کنند، چرا که شما هرگز نمی‌دانید چه زمانی قرار است شرایط زیرساخت شما تغییر کند.

مصرف برق

یکی از مزایای مهم VDI نسبت به دسکتاپ‌های سنتی کاهش چشمگیر مصرف برق است. زیروکلاینت NComputing به این صرفه جویی کمک می‌کند. پس از راه اندازی صدها یا هزاران زیروکلاینت می‌بینید که صرفه جویی در انرژی بسیار سریع انجام می‌شود. یکی دیگر از مزایای زیروکلاینت‌ها امکان خاموش شدن خودکار دستگاه پس از ساعات کاری و بوت شدن آن قبل از شروع کار است. این قابلیت بیشتر باعث صرفه جویی در مصرف برق خواهد شد.

کدام سریعتر است، زیرو کلاینت یا تین کلاینت؟

در مقایسه با تین کلاینت، زیروکلاینت‌ها کمی سریع‌تر راه‌اندازی می‌شوند چرا که تنها یک سیستم عامل در حال اجرا دارند. بنابراین فرآیند بوت و راه اندازی آن‌ها بسیار سریع است. زیروکلاینت بسیار امن‌تر از کامپیوتر سنتی یا حتی تین کلاینت می‌باشد. از آنجایی که کاربر به سیستم‌ عامل در زیروکلاینت دسترسی ندارد، نمی‌تواند به وب‌سایت‌های مخربی که ممکن است خطر امنیتی داشته باشد، وارد شود. از این گذشته، احتمال اینکه این دستگاه مورد هدف حمله هکرها قرار بگیرد بسیار کمتر است.

همانطور که گفتیم زیروکلاینت NComputing امنیت بالایی را ارائه می‌دهد زیرا هیچ چیز در خود دستگاه ذخیره نمی‌شود و به همین دلیل راحت‌تر می‌توان از آن محافظت کرد. این همان چیزی است که عبارت “سطح حمله صفر” در مورد آن صدق می‌کند: یعنی هیچ چیزی برای حمله بدافزار وجود ندارد. در عوض داده‌های ارزشمند به طور ایمن در مرکز داده ذخیره می‌شوند و از طریق پروتکل‌های رمزگذاری شده برای کاربران به نمایش در می‌آیند.

نتیجه گیری

با گذشت زمان، کامپیوترهای سنتی بسیار گران‌تر شده‌اند و این موضوع راه را برای خطرات امنیتی باز کرده است. سرور زیروکلاینت NComputing با پردازش داده‌ها نظارت دقیق بر اطلاعات حساس را تضمین می‌کند و در عین حال هزینه‌های مدیریتی را کاهش می‌دهد. در حالی که این زیروکلاینت در برخی ویژگی‌ها و مزایا مشابه دیگر رقیبان موجود در بازار است، اما عملکرد آن در مقایسه با آن‌ها بسیار ساده‌تر است. این دستگاه به کاربران اجازه می‌دهد با وارد کردن اطلاعات کاربری به سشن خود دسترسی داشته باشند و قدرت پردازش بالایی را ارائه می‌دهد. این دستگاه با سرعت بالای خود به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارد، چرا که برای اجرا به سرور و پروتکل‌های VDI متکی است.

رهاکو خدمات مجازی سازی را برای مطابقت با نیازهای زیرساخت فناوری اطلاعات شما ارائه می‌دهد. ما مفتخریم که ارائه‌دهنده پیشرو خدمات مجازی سازی دسکتاپ هستیم و راهکارهای منحصر به فرد این حوزه را ارائه می‌دهیم. همین امروز با ما تماس بگیرید تا بدانید چگونه خدمات مجازی سازی ما می‌تواند به بهره وری هرچه بیشتر کسب و کار شما کمک کند.

دانلود PDF مقاله زیروکلاینت NComputing

ثبت امتیاز post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *