قابلیت‌ها و امکانات تلفن VoIP برای کسب و کارها

امکانات تلفن ویپ

اگر در حال خواندن این مقاله هستید احتمالا می‌خواهید با امکانات VoIP آشنا شوید. به زبان ساده، VoIP مخفف Voice Over Internet Protocol است؛ یعنی تلفن از بستر اینترنت. استفاده از تلفن‌های VoIP یک روند در حال رشد است و روز به روز به تعداد کاربران فعال آن اضافه می‌شود. ویژگی‌ها و مزایای VoIP چیست و همه این‌ها چگونه به کسب و کار شما مربوط می‌شود؟ در ادامه این مقاله امکانات تلفن VoIP را مورد بررسی قرار می‌دهیم. به خواندن ادامه دهید.

VoIP چیست؟

VoIP نوعی سیستم تلفنی است که به جای خطوط تلفن سنتی از اینترنت برای برقراری تماس تلفنی استفاده می‌کنند. به عبارت دیگر، VoIP تلفن‌هایی هستند که با اتصال به اینترنت کار می‌کنند و برقراری تماس آن‌ها از طریق اینترنت است. ظاهر این تلفن‌ها با تلفن‌های سنتی تفاوتی ندارد و تنها فرق میان آن‌ها این است که تلفن VoIP به جای خط تلفن، به اینترنت متصل می‌شود. خطوط تلفن سنتی محدودیت‌هایی دارند. اولین مورد این است که شما باید در همان جایی که آن خطوط قرار دارند، حضور داشته باشید و نمی‌توانید جابجا شوید. همچنین، خطوط تلفن سنتی در برابر حوادث خارجی بسیار آسیب پذیرند. با امکانات تلفن VoIP دیگر نیازی نیست با مشکلات ناشی از خطوط تلفن‌های سنتی دست و پنجه نرم کنید و تنها چیزی که نیاز دارید یک اتصال اینترنتی قابل اعتماد است.

VoIP چگونه کار می‌کند؟

خطوط تلفن سنتی برای انتقال اطلاعات به سیگنال آنالوگ نیاز دارند. نحوه کار آن‌ها به این صورت است که گیرنده تلفن یک سیگنال آنالوگ از صدای شما ایجاد کرده و آن را بسته بندی می‌کند. این سیگنال از طریق سیم‌های تلفن به گیرنده تلفن دیگر ارسال می‌شود و همزمان سیگنال‌های آنالوگ آن را دریافت می‌کند. نحوه کار VoIP متفاوت است چرا که از سیگنال‌های دیجیتال استفاده می‌کند. تلفن VoIP یک سیگنال دیجیتال ایجاد می‌کند که به راحتی می‌تواند به سیگنال‌های دیجیتال یا آنالوگ منتقل شود. این بدان معنی است که تلفن اینترنتی VoIP با سیگنال‌های آنالوگ تلفن‌های سنتی موجود در خطوط ثابت نیز ارتباط برقرار می‌کند.

مزایای VOIP

امکانات تلفن VoIP

تلفن ویپ ویژگی‌ها و مزایای زیادی را ارائه می‌دهد. ما لیست بهترین امکانات و مزایای سیستم‌های تلفن VoIP را گردآوری کرده‌ایم که در ادامه مشاهده می‌کنید. راه اندازی یک سیستم تلفن VoIP فوق العاده آسان است و به سرعت با کسب و کار شما یکپارچه می‌شود. اضافه کردن سیستم تلفنی جدید ویپ به سادگی خرید یک گوشی جدید و وصل کردن آن به برق است. همین امر در مورد حذف یک خط تلفن زمانی که کارمندی شرکت را ترک می‌کند، کاملا ساده و بدون زحمت خواهد بود. از دیگر امکانات تلفن VoIP می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت صدای HD
  • کنفرانس تلفنی
  • انتظار تماس
  • شماره گیری مجدد یا برگشت تماس
  • انتقال تماس
  • پیام‌های قابل تنظیم
  • دسترسی به پیام صوتی از طریق مرورگر وب
  • فکس دیجیتال (تبدیل یک سند به فرم دیجیتال و ارسال آن از طریق ایمیل به دستگاه فکس یا آدرس ایمیل)
  • و موارد دیگر!

7 مزیت شگفت انگیز تلفن‌های VoIP

  1. یک سرمایه گذاری بزرگ:

    کسب و کارها پس از انتقال به VoIP می‌توانند به طور متوسط 50٪ – 75٪ هزینه‌های خود را پس انداز ‌کنند. صرفه جویی‌ در هزینه به آنچه در سیستم VoIP جدید خود می‌خواهید بستگی دارد، با راه اندازی VoIP با هزینه بسیار کمتر، امکانات بیشتری دریافت خواهید کرد.

  2. جابجایی آسان:

    سیستم‌های تلفنی VoIP متحرک هستند و می‌توانند در مکان‌های مختلف برای کاربران دورکار راه اندازی شوند. عملکرد VoIP برای دورکاری و کارمندانی که زیاد سفر می‌کنند عالی است. تلفن خانه و تلفن همراه افراد را می‌توان به نحوی تنظیم کرد تا بتوانند از هر جایی که هستند به خط کاری خود دسترسی داشته باشند. همچنین، از آنجایی که سیستم‌های تلفن VoIP به هیچ خط ثابتی متصل نیستند، جابه‌جایی دفاتر یا محل شرکت بدون هیچ زحمتی برای جابجایی خطوط انجام خواهد شد.

  3. انتقال پیام صوتی به ایمیل:

    یکی از هیجان انگیزترین ویژگی‌های VoIP این است که می‌توانید پیام‌های صوتی خود را روی ایمیل‌ها بازنویسی و برای خود ارسال کنید. بیایید صادق باشیم، همه ما از پیام‌های صوتی متنفریم. هیچ چیز بدتر از این نیست که بعد از چند روز مرخصی به خانه برگردید و با حجم زیادی از پیام‌های صوتی مواجه شوید. VoIP می‌تواند این مشکل را برطرف کند. بازنویسی ایمیل‌های صوتی، تشخیص موارد مهم و غیر ضروری را آسان می‌کند.

  4. ارزان‌تر از تلفن ثابت:

    کسب و کارهایی که حداقل 30 کاربر تلفنی دارند، معمولا هنگام تغییر به VoIP ماهانه مبلغ زیادی را پس انداز خواهند کرد. با این صرفه جویی در هزینه، قابلیت اطمینان افزایش میابد و طیف وسیعی از ویژگی‌های پیشرفته را نیز به همراه دارد.

  5. افزایش بهره وری:

    یکی از امکانات تلفن VoIP افزایش بهره وری است. تقریبا 31٪ از مشاغل در سراسر دنیا از مزایای لجستیکی سیستم‌های VoIP استفاده می‌کنند که به آن‌ها کمک می‌کند تا به یک مزیت رقابتی دست یابند. با ویژگی‌های منحصر به فردی که سیستم‌های VoIP ارائه می‌دهند، کسب و کارها می‌توانند بهره وری خود را افزایش دهند. VoIP به شما کمک می‌کند هوشمندتر از همیشه کار کنید.

  6. کنفرانس:

    VoIP تماس‌های کنفرانسی که از هر نقطه، حتی در سطح بین المللی انجام می‌شود را به سطح بالاتری می‌برد. در نهایت با VoIP هزینه‌های بین المللی تلفن را نخواهید داشت.

  7. کیفیت صدای HD:

    با VoIP کیفیت صدای HD را تجربه خواهید کرد که هرگز با تلفن ثابت قابل دستیابی نیست. با امکانات تلفن VoIP می‌توانید با هر تماس یک وضوح صوتی باورنکردنی به همراه داشته باشید.

تلفن مخصوص ویپ

از کجا سیستم تلفن ویپ تهیه کنیم؟

هنگامی که تصمیم گرفتید سیستم‌های VoIP برای شما مناسب است، تصمیم بعدی این است که ارائه دهنده مناسب را انتخاب کنید. همانطور که می‌دانید تعداد زیادی فروشنده وجود دارد اما در عین حال چندین نکته کلیدی هم وجود دارد که باید هنگام تصمیم گیری در مورد بهترین ارائه دهنده VoIP در نظر بگیرید. ارائه دهندگان بسته‌های پیشنهادی متفاوتی برای خدمات VoIP پیشنهاد می‌دهند. در ابتدا باید نیازهای کسب و کار خود را تجزیه و تحلیل کنید و ببینید چه خدماتی بیشتر برای شما مهم است. در مرحله بعد باید ویژگی‌های مورد نظر خود را با تعداد کاربرانی که نیاز دارید در نظر بگیرید و ارائه دهندگان مختلف را با هم مقایسه کنید.

مشاغل بزرگی که به چندین سیستم تلفن VoIP نیاز دارند باید از متخصص فناوری اطلاعات برای نصب و آماده سازی این تلفن‌ها استفاده کنند. این امر به نصب سریع و آسان این تلفن‌ها کمک می‌کند. مجموعه رهاکو در تمام مراحل نصب و راه اندازی سیستم‌های تلفنی ویپ در کنار شما خواهد بود.

نحوه انتخاب بهترین سیستم تلفن VoIP

انتخاب سیستم تلفن VoIP به یک چالش برای سازمان‌ها تبدیل شده است. این تصمیم ساده نیست و باید بدانید که برای کسب و کار خود چه مواردی را باید در نظر بگیرید. هنگام خرید تلفن VoIP، سازمان‌ها باید قیمت‌های مختلف را با هم مقایسه کنند. هزینه‌ها بسته به نرم افزار VoIP که انتخاب می‌کنید، متفاوت‌اند. اگر یک تیم بزرگ یا دورکار در مکان‌های مختلف دارید بهتر است ارائه دهنده VoIP با پشتیبانی 24 ساعته را انتخاب کنید تا مطمئن شوید تماس‌های شما در سریع‌ترین زمان ممکن برقرار شود. مهم نیست اندازه فعلی کسب و کار شما چقدر است، در هر صورت بهتر است نرم افزاری را انتخاب کنید تا نیازهای فعلی و آینده کسب و کار شما را برآورده کند. سیستم تلفنی که امکان همکاری تیمی را فراهم می‌کند، می‌تواند برای ارتباطات تیم بسیار مفید باشد.

نتیجه گیری

امکانات تلفن VoIP شامل طیف گسترده‌ای از فناوری‌ها می‌شود که کسب‌ و کارها را قادر می‌سازد با هم در ارتباط باشند و تعاملات با مشتری را ساده‌تر کنند. وقتی صحبت از صرفه جویی در هزینه، افزایش عملکرد و انعطاف پذیری در مدیریت تماس‌ها و همکاری تیمی به میان می‌آید، ویپ یک ابزار تجاری قدرتمند است. امکانات تلفن VoIP به سازمان شما اجازه می‌دهد تا از هر جایی که می‌خواهید به راحتی کار کنید.

دانلود PDF مقاله امکانات تلفن VoIP

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *