چرا پایش عملکرد مجازی سازی سرور و وضعیت سرورها مهم است؟

پایش عملکرد مجازی_سازی سرور و وضعیت سرورها

پایش عملکرد مجازی‌سازی سرور و وضعیت سرورها
مجازی‌سازی سرور دارای مزایای زیاد و منحصربه‌ فردی می‌باشد. و استفاده از آن‌ جهت هر سازمان بزرگی امری ضروری است. مجازی‌سازی سرور مقدار مصرف انرژی‌ بخش رایانه‌ها را بیش از ۹۰% کاهش داده و مقدار هزینه‌های بخش IT را به میزان زیادی کم می‌کند.

اهمیت پایش عملکرد مجازی سازی سرور و وضعیت سرورها

جهت بهره‌برداری مناسب از مجازی‌سازی سرور باید نقشه‌ای منسجم، دقیق و هدفمند برای آن طراحی نمود. مهم‌ترین علت تهیه این نقشه پایش عملکرد مجازی‌سازی سرور و وضعیت سرورها می‌باشد. انتخاب سرورهای مناسب به‌منظور استفاده از آن‌ها در سیستم‌های مجازی با توجه به نیاز مخاطب و انتخاب زیرساخت مناسب او صورت می‌گیرد.

پایش عملکرد مجازی سازی سرور و وضعیت سرورها

برای این منظور نرم‌افزارهایی رایگان در اختیار مدیران شبکه و بخش IT قرارداده می‌شود. این نرم‌افزارها به شکل لحظه‌ به‌ لحظه و به‌صورت گرافیکی وضعیت و اطلاعات مربوط را به شکل اتوماتیک و در فاصله‌های زمانی مشخص ارائه می‌دهد. اطلاعات را ذخیره و در زمان‌های موردنظر مورد تجزیه‌وتحلیل می‌کند، یکی از نمونه‌های آن نرم‌افزار Zabbix می‌باشد.

مزایای پایش عملکرد

با استفاده از پایش سرورها می‌توان ساعت اوج کاری سرورها را دانست و با دانستن این موضوع می‌توان از قرار دادن چند سرور مجازی با مقدار ساعت کاری یکسان روی سرور فیزیکی خودداری کرد. می توان برای کمک سرورهای مجازی شده را روی یک سرور فیزیکی قرارداد که دارای ساعت اوج کاری متفاوتی می‌باشند. برای به دست آوردن پایش عملکرد باید آن‌ها را در ساعت‌های متفاوتی بررسی کرده و نتیجه‌های به‌دست‌آمده را با یکدیگر مقایسه کرد.

مزایای پایش عملکرد

با این روش می‌توان اطلاعات زیادی به دست آورد ازجمله این‌ که بار ترافیکی در چه بازه‌هایی بالاتر است و با این وسیله از سرورهای کمکی بهره برد. باید دانست هر چه میزان اطلاعات به‌دست‌آمده از نحوه کارکرد سرورها دقیق‌تر باشد می‌توان نقشه بهتری از کار شبکه به دست آورده است. درنتیجه پروسه مجازی‌ سازی سرور را به‌طور صحیح‌تری می‌توان صورت داد.

پارامترهای اصلی در پایش عملکرد مجازی‌سازی سرور و وضعیت سرورها

اما چه پارامترهایی برای سنجش میزان عملکرد مجازی‌سازی سرور و انتخاب سرور مناسب باید رعایت شود.
داشتن اطلاعات دقیق درباره وضعیت کاری هریک از سرورها جهت انتخاب کاندیدهای مناسب جهت مجازی‌سازی را می‌توان به ۴ قسمت تقسیم نمود.
این چهار قسمت شامل:

  1. cpu (پردازنده‌ها)
  2. memory (حافظه)
  3. disk access (دسترسی به دیسک)
  4. network access(دسترسی به شبکه)

که در زمان مجازی‌سازی سرور و پس از آن‌ جهت پایش باید اطلاعات دقیقی از آن داشته و موردبررسی قرار گیرد.

هر آنچه شما می خواهید

مجازی‌سازی سرور و وضعیت سرورهای شما نیز در شرکت دانش بنیان رها به خوبی قابل انجام است. هم اکنون تماس حاصل فرمایید. با ما کارشناسانی مجرب و کارآزموده در این مسیر همراهتان هستیم.

بزرگترین اشتباهی که در زندگی میتوانید مرتکبش شوید این است که هیچ وقت سعی نکنید.

دانلود pdf مجازی‌سازی سرور و وضعیت سرورها

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *