بهینه سازی زیرساخت شبکه یکی از ارکان مهم

بهینه سازی زیر ساخت شبکه

امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات رشد بسیاری داشته است به طوری که هر شرکت کوچک و یا بزرگ لازم دارد تا از خدمات پشتیبانی IT برای بهینه سازی زیرساخت شبکه بهره‌مند شود. استفاده از ابزارهای مرتبط به فناوری اطلاعات آن چنان رشد داشته که دوام و توسعه هر کسب و کاری بدون این ابزارها تقریبا غیر ممکن است. از این رو بهینه سازی زیر ساخت شبکه نقش بسیار مهمی در کسب و کار ما دارد. فناوری اطلاعات و ارتباطات با ارائه خدمات و سرویس ها منجر به افزایش سرعت کار می‌شوند. در نتیجه راندمان کاری را افزیش می‌دهند. و رشد و توسعه کسب و کارها نیز فراهم می شود. تقریبا امروزه فناوری اطلاعات نه تنها موجب کاهش هزینه ها می شود بلکه به توسعه و گسترش کسب و کارها نیز کمک می‌نماید.

بهینه سازی زیرساخت شبکه یکی از مهم‌ترین ارکان

برای داشتن یک شبکه اصولی و استاندارد لازم است تا زیرساخت آن را به بهترین شکل پیاده سازی نمایید تا در آینده با مشکلاتی در این زمینه روبرو نشوید. زمانی که زیرساخت شبکه براساس اصول طراحی و پیاده‌سازی شده باشد می‌تواند امکان مدیریت متمرکز در شبکه و همچنین یکپارچه‌سازی آن را برای مدیران شبکه فراهم کند. به طوری که مدیران شبکه بتوانند تمامی سرویس ها و کاربران شبکه را مدیریت و کنترل کنند. پیاده‌سازی یک زیرساخت اصولی در شبکه به معنای ایجاد یک بستر مطمئن و مناسب جهت کاربری حرفه‌ای می‌باشد.

توجه نمایید که ارتقا و بهینه سازی شبکه نیز همانند پیاده سازی آن از اهمیت زیادی برخوردار است. تنها راهی که می‌توان شبکه را سرپا نگه داشت بهینه‌سازی و ارتقا آن‌ها به صورت منظم است. در غیر این صورت شبکه شرکت و یا سازمان شما به یک شبکه قدیمی و منسوخ شده تبدیل می‌شود. که کارایی مفیدی برای کسب‌ و‌ کار شما و کارمندانتان نخواهد داشت. توجه داشته باشید که پس از پیاده‌سازی اصولی زیرساخت شبکه برای بهینه‌ سازی زیرساخت شبکه و ارتقا مرتب آن باید از نیازهای آتی و ظرفیت فعلی شبکه شرکت و یا سازمان خود مطلع باشید.

نکات بهینه سازی زیر ساخت شبکه

موارد حائز اهمیت قبل از اقدام به بهینه‌ سازی زیرساخت شبکه

  • در نظر گرفتن شرایط فعلی شبکه

قبل از اینکه به فکر بهینه‌ سازی زیرساخت شبکه شرکت و یا سازمان خود باشید باید تمامی شرایط شبکه فعلی خود را مورد بررسی و تجزیه‌ و تحلیل قرار دهید. زیرا در غیر این صورت ممکن است سرویس هایی فعال شوند که موجب صرفه هزینه بسیار زیادی شده اما کارایی چندانی برایتان نداشته باشد. که چنین امری ممکن است ضررهای زیادی به شما و کسب‌وکارتان وارد کند. از این‌رو به شما پیشنهاد می‌کنیم ابتدا تمامی شرایط فعلی شبکه خود را مورد بررسی قرار دهید. تجهیزات موجود، سرویس های نصب شده و نحوه عملکرد فعلی شبکه را آنالیز و ثبت کنید.

  • نیازسنجی

مراحل نیازسنجی را جدی بگیرید و پس از این که تمامی نیازهای شبکه خود را باتوجه به سرویس‌های مدرن جمع‌آوری کردید برای عملیات بهینه‌سازی دست به کار شوید.

  • امکان‌سنجی تمامی منابع نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در شبکه

این مرحله نیز نوعی دیگر از نیازسنجی در شبکه می‌باشد. که ابتدا باید تمامی نرم‌افزارها و سخت‌افزارهایی که در شبکه دارید را لیست کنید. و در لیست جداگانه‌ای تمامی نرم‌افزارها و سخت‌افزارهایی که در شبکه به آن‌ها نیاز دارید را قرار دهید. تا هنگام بهینه‌سازی شبکه و ارتقا آن از لحاظ منابع نرم‌افزاری و سخت‌افزاری هیچ‌گونه مشکلی پیدا نکنید. برای اجرا یا ارتقاء شبکه کامپیوتری، تجهیزات موجود و میزان بودجه را در نظر می گیریم و مناسب ترین راهکار را انتخاب می کنیم.

  • انتخاب بهترین راهکاری

از میان تمامی راهکارهایی که برای بهینه‌ سازی زیر ساخت شبکه شما وجود دارد بهترین راهکار را متناسب با نیازی که دارید انتخاب کنید. برنامه‌ريزی براي‌ آينده‌ مستلزم‌ آگاهی از ظرفيت‌ فعلي‌ شبكه‌ و دانستن‌ نيازهاي‌ آتي‌ شبكه‌ است. در ضمن‌ بايد دانست‌ كه‌ چطور اين‌ نيازها با طراحي‌ خاص‌ شبكه‌ ارتباط‌ پيدا مي‌كند.

مشاوره در حوزه بهینه سازی شبکه

 

مشاوره و راهکارها در حوزه های بهینه سازی زیرساخت شبکه

  • مشاوره و ارائه راهکار در زمینه راه اندازی و یا ارتقای بستر ارتباطی (انتخاب تجهیزات مناسب و برندهای معتبر)
  • ارائه راهکارو مشاوره جهت خرید و یا ارتقای سرور
  • مشاوره و ارائه راهکار جهت راه اندازی و یا ارتقاء بستر مدیریتی شبکه
  •  ارائه راهکارهای مانیتورینگ و کنترل شبکه
  • مشاوره و ارائه راهکارهای امنیتی شبکه
  • مشاوره و ارائه راهکارهای ارتباطی داخلی و خارجی

نتیجه گیری

در دنیایی که سرعت فرآیندهای کاری لحظه به لحظه بیشتر شتاب می گیرد. شرکت هایی که از فناوری های جدید برای همگامی با این حرکت بهره نبرند در آینده جایگاهی نخواهند داشت. اگر در حوزه شبکه های کامپیوتری اطلاعاتی ندارید و از مزایا و کاربردهای آن در شرکت خود بی بهره هستید. ما بهترین راهکارها را بر اساس فعالیتتان به شما ارائه خواهیم داد. با ما تماس بگیری تا مشاوران متخصص در حوزه فناوری اطلاعات و بهینه سازی زیرساخت شبکه اطلاعات کافی را در اختیارتان قرار دهند.

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *