مهم‌ترین مزایای استفاده از زیروکلاینت را در اینجا بخوانید!

مزایای استفاده از زیروکلاینت

زیروکلاینت دستگاهی‌ است کوچک که می‌تواند جایگزین رایانه‌ها باشد و سرویس رایانه‌ای مورد نظر کاربران را به آن‌ها ارائه دهد. در ادامه به بررسی مزایای استفاده از زیروکلاینت خواهیم پرداخت. امیدواریم راهنمای مفید و سودمندی برای آگاهی و انتخب شما باشد. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

مزایای استفاده از زیروکلاینت چیست ؟

زیرو کلاینت ها به دلیل مزایای زیاد و عملکرد بسیار مفید و کاربردی‌شان، مورد توجه قرار گرفته‌اند و دیگر کمتر کسی‌ست که پس از آگاهی از مزایای زیروکلاینت ها مایل به استفاده از آن در سازمان خود نباشد. در اینجا به مهم‌ترین کاربردها و مزایای استفاده از زیرو کلاینت ها اشاره می‌کنیم.

  1. امنیت اطلاعات مهم‌ترین مزایای استفاده از زیروکلاینت

مهم‌ترین دغدغه و مساله هر سازمان برای تامین تجهیزات و سیستم‌های خود و همچنین بهبود عملکرد سازمان، در وهله اول امنیت اطلاعات و بهینه شدن شیوه‌های مرتبط با مسائل امنیتی برای حفظ دیتاهای مهم آن مجموعه است. پررنگ‌ترین مزایای استفاده از زیروکلاینت ، امنیت بسیار بالای استفاده از این دستگاه است، زیرا زیروکلاینت ها صرفا یک درگاه ارتباطی برای متصل کردن سرور به صفحه مانیتور شما هستند و در این حالت دیتاها، به ویژه داده‌های مهم و خصوصی در مرکز دیتاسنتر مجموعه، به صورت متمرکز قرار دارند که بسیار نگهداری و حفظ امنیت داده ها آسان خواهد بود. همچنین هارد و منبع اطلاعاتی در دسترس نیروی کار قرار نخواهد گرفت و کنترل آن بسیار آسان خواهد بود.

زیروکلاینت-R1

  1. هزینه پایین زیرو کلاینت ها

در نظر بگیرید در یک مجموعه با چندین نیروی کار که هر کدام به یک کامپیوتر نیازمندند، شما مجبور به صرف هزینه بسیار زیادی برای تهیه هر کیس کامپیوتر خواهید بود. این درحالی‌ست که با وجود زیرو کلاینت ها، یکی دیگر از مهم‌ترین مساله‌های مرتبط با تامین سیستم در یک سازمان پوشش داده خواهد شد. یکی دیگر از مزایای استفاده از زیروکلاینت ها که باعث پرطرفدار بودن این دستگاه‌ها شده است، هزینه بسیار پایین نسبت به کیس و به صرفه بودن آن است.

  1. اعمال محدودیت بنا به تشخیص سازمان

یک ارگان و مجموعه بنا به دلایل متعددی ممکن است بخواهد دسترسی‌های خاصی را برای دیگر عوامل و نیروها محدود کند. از طرفی احتمالا نیاز باشد تا دسترسی مشخصی را برای فعالیت‌های مخصوص هر شخص و متناسب با وظایف او تعریف کند. در این حالت زیرو کلاینت ها گزینه بسیار مناسبی برای اعمال این تغییرات خواهند بود.

  1. تنوع بالا از مزایای استفاده از زیرو کلاینت

هر شرکت یا مجموعه‌ای با توجه با اینکه اهداف متفاوتی دارد، عملکرد متفاوتی نیز داراست. بنابراین هر مجموعه نیازمند سیستم و تجهیزات کاستومایز شده و مناسب در جهت همان عملکرد است. زیرو کلاینت ها به دلیل تنوع زیاد در ساختار و دستگاه‌های موجود در بازار، برای هر نوع کاربری قابل استفاده هستند.

  1. مصرف پایین برق و انرژی

زیروکلاینت ها صرفا یک درگاه ارتباطی بین سرور و صفحه مانیتور شما هستند. به دلیل اینکه زیروکلاینت ها کار پردازش را انجام نمی‌دهند و قطعات پر مصرف در آن‌ها استفاده نشده است، مصرف برق و انرژی‌شان بسیار پایین است.

هزینه پایین زیرو کلاینت ها

  1. عدم خرابی

در زیروکلاینت ها امکان خرابی و ویروسی شدن بسیار محدود است. چرا که نرم افزاری بر روی آن اجرا نمی‌شود. پردازشی در آن صورت نمی‌گیرد و همچنین داده‌ای بر روی آن ذخیره نمی‌شود. این یکی از مزایایی است که بخش عمده‌ای از دغدغه‌های کارفرما را کاهش می‌دهد و راه را برای نیروی تعمیر و نگهداری سیستم هموار می‌کند.

  1. صرفه جویی در زمان

فرض کنید برای یک دپارتمان کوچک فقط با 15 نیروی کار که هرکدام کیس کامپیوتر خود را دارند، چه زمانی را باید صرف کرد تا به مشکلات آن 15 کیس به صورت جداگانه و مجزا رسیدگی شده، عیب یابی شود و برطرف گردد. همچنین مسائل دیگری مانند نصب نرم افزارها یا ارتقا یک برنامه وجود خواهد داشت. حالا تصور کنید که این مجموعه تعمیم یابد و سپس به طبع آن کیس‌های کامپیوتری چند برابر شود. هزینه‌ها، امکانات مورد نیاز، نیروی کار جهت تعمیر و نگهداری آن‌ها و زمانی که برای تک تک این موارد صرف خواهد شد سرسام آور است. بنابراین در اینجا مزایای استفاده از زیروکلاینت بسیار واضح و روشن خواهد بود. زیروکلاینت ها در این مواقع یک کمک بسیار موثر و مفید برای سازمان شما هستند.

  1. عدم نیاز به ارتقای سخت افزاری

در این دستگاه‌ها دو نوع ارتقای نرم افزاری و ارتقای سخت افزاری وجود دارد. نرم افزار مرتبط با فریم‌ور و سیستم عامل، در بازه زمانی طولانی نیازمند ارتقا است. اما قسمت سخت افزار به دلیل اینکه هیچ قطعه قابل ارتقاعی در آن وجود ندارد، نیازمند ارتقا نبوده و مشکلی نخواهد داشت.

نتیجه گیری

مزایای استفاده از زیروکلاینت ها بسیار متعدد است و همانطور که در مقاله مطالعه کردید برای هر مجموعه و ارگان و سازمانی کاربردی است. عملکرد مثبت این دستگاه در سال‌های اخیر، باعث شده است که طرفداران زیادی در سراسر جهان داشته باشد. اگر به فکر در پیش گرفتن یک رویه هوشمندانه هستید، ما زیروکلاینت و حتی تین کلاینت را به شما پیشنهاد می‌کنیم. همچنین مقالات مرتبط با تین کلاینت را می‌توانید در مجله رها مطالعه کنید و با کاربرد و مزایای آن نیز آشنا شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *