خرید توییتر توسط ایلان ماسک؛ توییتر به ایلان ماسک رسید

خرید توییتر توسط ایلان ماسک

سرانجام توییتر با پیشنهاد 54.20 دلاری ایلان ماسک برای خرید سهام توییتر موافقت کرد. این همان قیمت پیشنهادی ماسک بود و پس از این انتقال بزرگ و خرید توییتر توسط ایلان ماسک، توییتر به یک شرکت خصوصی تبدیل خواهد شد. ایلان ماسک در بیانیه‌ای با اعلام این توافق گفت: آزادی بیان بستر یک دموکراسی کارآمد است. و توییتر میدان یک شهر است که در آن موضوعات حیاتی برای آینده بشریت مورد بحث قرار می‌گیرد. توییتر پتانسیل فوق‌العاده‌ای دارد و من مشتاقانه منتظر همکاری با این شرکت و جامعه کاربران آن هستم.

ارزش قرارداد ماسک برای توییتر حدود 44 میلیارد دلار است

ایلان ماسک چندی پیش برای خرید محبوب ترین شبکه اجتماعی که رهبران جهان، سلبریتی‌ها و فعالان فرهنگی در آن حضور دارند، به مبلغ 44 میلیارد دلار اقدام کرد. توییتر موافقت کرد که سهام خود را به قیمت 54.20 دلار به ازای هر سهم به ایلان ماسک بفروشد؛ یعنی 38 درصد بیشتر از قیمت سهام شرکت در ماه قبل!

انتظار میرود که با عقد این قرارداد و خرید توییتر توسط ایلان ماسک که توسط هیئت مدیره این شبکه اجتماعی به تصویب رسیده است. در سال جاری با رای سهامداران توییتر و برخی از تاییدیه‌های نظارتی نهایی شود. این توافقنامه سوالاتی در مورد اینکه ایلان ماسک 50 ساله با این پلتفرم چه خواهد کرد و چگونه اقدامات او در سطح جهان تأثیر گذار خواهد بود، ایجاد می‌کند.

این میلیاردر که بیش از 83 میلیون دنبال کننده در توییتر دارد و در این پلتفرم توییت‌های جنجالی به اشتراک گذاشته است، بارها گفت که می‌خواهد آزادی بیان در توییتر را ترویج دهد. سرانجام با خصوصی کردن شرکت توییتر، آقای ماسک می‌تواند دور از چشمان کنجکاو سرمایه‌گذاران و افراد دیگر، به شیوه خود روی این سرویس کار کند.

ایلان ماسک

فعالیت در توییتر ایلان ماسک چگونه می‌شود؟

همانطور که می‌دانیم، توییتر بزرگترین پلتفرم اجتماعی نیست. این پلتفرم بیش از ۲۱۷ میلیون کاربر فعال دارد. اما نقش بزرگی در شکل دادن به اتفاقات مهم در سراسر جهان داشته است. رهبران سیاسی از آن به عنوان یک تریبون استفاده کرده‌اند. در حالی که شرکت‌ها و افراد مشهور از آن برای برندسازی استفاده می‌کنند.

در سال‌های اخیر، توییتر به صفحه‌ای برای بحث و جدل تبدیل شده‌است. چرا که برخی از کاربران اطلاعات نادرست و سایر محتوای بی ربط را در این شبکه منتشر می‌کنند. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق امریکا، که پس از اتفاق 6 ژانویه سال گذشته در ساختمان کنگره از حضور در سخنرانی منع شد. به توییتر روی ‌آورد و توییت‌های جنجالی منتشر کرد. این شرکت بارها و بارها مجبور به ایجاد سیاست‌هایی برای مقابله با موقعیت‌های غیرمنتظره این چنینی شده‌ است.

خرید توییتر توسط ایلان ماسک

ایلان ماسک با سخنرانی در بستر آنلاین رابطه سختی داشت. او امسال سعی کرد یک حساب توییتری را که حرکات جت شخصی او را ردیابی می‌کرد، به دلایل شخصی و ایمنی از بین ببرد. او در توییتی نوشت که امیدوار است بدترین منتقدانش در توییتر باقی بمانند، زیرا این همان معنای آزادی بیان است.

فراتر از این داستان‌ها، توییتر در تجارت خود نیز با ابهاماتی مواجه شده است. این شرکت سال‌ها برای به دست آوردن کاربران جدید و بازگرداندن مردم به این سرویس تلاش کرده است. تجارت تبلیغاتی آن که راه اصلی درآمدزایی توییتر است، تقریبا بی‌فایده بوده است. توییتر در هشت سال از 10 سال گذشته هیچ سودی نداشت! پس احتمالا چیزی که ایلان ماسک را جذب کرده است، چشم‌انداز مالی توییتر نیست. او بلافاصله پس از اعلام پیشنهاد خود گفت:من اصلا به اقتصاد اهمیت نمی‌دهم.

واکنش کارکنان توییتر به پیشنهاد ایلان ماسک

پاراگ آگراوال، مدیر اجرایی توییتر، بعدازظهر دوشنبه با کارمندان خود دیدار کرد. تا درباره خرید توییتر توسط ایلان ماسک مذاکره کند. برت تیلور، رئیس هیئت مدیره توییتر نیز در این جلسه حضور داشت. در یک جلسه تقریبا یک ساعته، کارمندان پرسش هایی در مورد چگونگی انجام این معامله، آینده شغلی آن ها و اینکه چگونه آقای ماسک ممکن است سیاست توییتر را تغییر دهد، مطرح کرده‌اند.

به گفته دو نفری که در جلسه حضور داشتند، آقای آگراوال گفت: می‌دانیم که همه شما احساسات متفاوتی نسبت به آنچه در حال رخ دادن است دارید. برخی از شما نگران هستید، برخی از شما هیجان زده هستید، و برخی نیز منتظر هستید تا ببینید این وضعیت چگونه پیش می‌رود. من می‌دانم که این اتفاق شخصا روی همه ما تاثیر می‌گذارد.

نحوه عملکرد توییتر، از جمله سیاست‌هایی که برای کنترل توییت‌ها استفاده می‌کند، بسیار تغییر خواهد کرد. ایلان ماسک توییتر را به یک شرکت خصوصی تبدیل می‌کند و تغییرات فرهنگی بسیاری با این حرکت ایجاد خواهد شد. این یک نگرانی بزرگ برای کارمندان توییتر است. برخی دیگر از کارمندان از پیشنهاد آقای ماسک برای شرکت استقبال کرده و معتقدند که تاثیر او مثبت خواهد بود.

واکنش کارکنان توییتر به پیشنهاد ایلان ماسک

آینده کارکنان شرکت توییتر چه می‌شود؟

مدیر اجرایی توییتر به کارمندان گفت که پس از خرید توییتر توسط ایلان ماسک، سهام آن‌ها به پول نقد تبدیل می‌شود که ممکن است سه تا شش ماه طول بکشد. کارمندان مزایای خود را یک سال پس از نهایی شدن قرارداد دریافت خواهند کرد.

آقای آگراوال در پاسخ به سوال یکی از کارمندان مبنی بر این که آیا دونالد ترامپ اجازه بازگشت به توییتر را خواهد داشت یا خیر، پاسخ این سوال را به آقای ماسک واگذار کرد تا پس از تصدی مسئولیت شرکت، پاسخگوی آن باشد. آقای آگراوال گفت: ما به طور مداوم سیاست‌های خود را تغییر می‌دهیم. پس از بسته شدن این قرارداد و خرید توییتر توسط ایلان ماسک نمی‌دانیم این شرکت به چه سمتی خواهد رفت.

در نهایت آقای آگراوال به کارمندان گفت که باید پروژه‌های فعلی خود را ادامه دهند و او سعی خواهد کرد زمانی را برای آن‌ها ترتیب دهد تا سوالات خود را از آقای ماسک بپرسند. او تایید کرد که به کار خود نیز ادامه می‌دهد و حداقل تا زمانی که قرارداد با آقای ماسک بسته شود، به عنوان مدیر اجرایی باقی خواهد ماند. آگراوال درباره ایلان ماسک گفت:او می‌خواهد توییتر یک نیروی قدرتمند و مثبت در جهان باشد، درست مثل همه ما.

تصاحب توییتر توسط ماسک

جک دورسی، یکی از بنیانگذاران توییتر و مدیر اجرایی آن آهنگی از گروه Radiohead با عنوان «همه چیز در جای مناسب» را در توییتر به اشتراک گذاشت و از آقای ماسک تشکر کرد که شرکت را از این وضعیت خارج کرد. وی افزود: این راه درست است. من با تمام وجودم به آن اعتقاد دارم. پیشنهاد خرید توییتر توسط ایلان ماسک معامله خوبی برای سهامداران خواهد بود و این چشم انداز را ایجاد می‌کند که آزادی بیان می‌تواند در این پلتفرم رشد کند.

در طرف دیگر طیف سیاسی، قانونگذاران نگران انگیزه‌های ایلان ماسک و ثروت او هستند. پرامیلا جایپال، نماینده دموکرات واشنگتن، نوشت: از ثروتمندان مالیات بگیرید. بی معنی است که یک نفر بتواند توییتر را به قیمت بیش از 40 میلیارد دلار بخرد در حالی که کارگران در سراسر این کشور مجبورند هر روز بین خرید مواد غذایی یا داروهای خود یکی را انتخاب کنند. رابرت رایش، وزیر کار در دوره ریاست جمهوری بیل کلینتون، نوشت: مراقب میلیاردرهایی مانند ایلان ماسک که انگیزه‌های خود را با استفاده از کلمه «آزادی» توجیه می‌کنند، باشید.

در دنیای تجارت، متحدان آقای ماسک بسیار خوشبین هستند. کیت رابویس که در پی پال با آقای ماسک کار می‌کرد، اوایل روز دوشنبه اعلام کرد: «بسیار خوب، حالا بالاخره می‌توانم توییت کردن را شروع کنم».
دنیای سرگرمی نیز تحت تاثیر این اتفاق قرار گرفت. آیس کیوب، خواننده و بازیگر، در توییتر ایلان ماسک را تگ کرد و نوشت: بالاخره آزادی! امکان محدود کردن پست‌های کاربر بدون اطلاع دادن به آن‌ها را بردارید».

نتیجه گیری

در صورتی که تصاحب توییتر طبق برنامه پیش برود، خرید توییتر توسط ایلان ماسک می‌تواند در درازمدت تأثیر بزرگی بر سیاست آمریکا بگذارد. اما یک راه وجود دارد که غول تسلا می‌تواند فورا این تاثیر خود را ایجاد کند: بازگرداندن دونالد ترامپ به توییتر.
پس از این که ایلان ماسک اعلام کرد ممکن است در محتویات توییتر تغییراتی ایجاد شود، دیگران نگرانی‌های خود را در مورد کار کردن بر روی این پلتفرم ابراز کردند. کاربران شبکه‌های اجتماعی مانند: توییتر، اینستاگرام و تیک‌تاک مدت‌ها است شکایت خود را حتی با وجود تلاش‌های فعلی برای بهبود محتوا، اعلام کرده‌اند.

دانلود pdf مقاله خرید توییتر توسط ایلان ماسک 

5/5 - (18 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *